>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
O marce ANATAKA opowiada Ewelina Wójcik, PR & marketing specialist brandu.
Na początek kilka słów o marce ANATAKA – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?
ANATAKA istnieje na rynku od 2012 roku, ale założycielka marki, Anna Banasiak, w branży modowej pracuje już od ponad 20 lat. Doskonale zna rynek i ma świetne wyczucie.
Jeśli chodzi o wyzwania, to najważniejszym z nich jest pandemia. Potrzeby klientów zmieniają się szybkim tempie i są uzależnione od czynników zewnętrznych, a my musimy na te zmiany bardzo szybko reagować. Dlatego podjęliśmy w ostatnim okresie więcej działań nastawionych na budowanie rozpoznawalności marki. Aranżujemy też nasze struktury, by poświęcać więcej czasu na działania e-commerce.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
W jaki sposób powstała Wasza marka?
Pierwszą marką, którą stworzyła Ania, była marka Monnari, która zrewolucjonizowała modę w Polsce. ANATAKA powstała, kiedy Ania zdecydowała, że potrzebuje kolejnego wyzwania. Wiedza oraz doświadczenie pomogły jej w zbudowaniu następnej marki. Na początku powstania firmy była to jednak żmudna praca, ponieważ pracowały w niej zaledwie 3 osoby – Ania, jej siostra Ewa i córka Agata.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z ciekawostek – nazwa związana jest piękna historia. Ania, nasza założycielka miała kilka pomysłów, ale do żadnego nie była przekonana. Szukała pomocy u swojej przyjaciółki – spędziły kilka godzin nad tym, ale i tak nic nie wymyśliły. Dziewczyny zakończyły swoje spotkanie, ale jej przyjaciółka nie zakończyła poszukiwań. Szukała w różnych językach „Ania chce”, bo wiedziała, że na tej marce Ani bardzo zależy. Gdy w translatorze zobaczyła ANATAKA w języku suahili wiedziała, że to jest to. Natychmiast zadzwoniła do Ani, która po usłyszeniu tej nazwy nie miała wątpliwości.
Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowie marki?
Przyjaźń była najważniejszą wartością – to z niej zrodziła się w końcu nasza nazwa, ale ważne dla nas jest też to, że ANATAKA to marka lokalna. Od wielu lat projektujemy i szyjemy nasze ubrania w Polsce.
Kim jest klientka marki ANATAKA?
ANATAKA mówi do wszystkich kobiet, które wyznają nasze wartości. Kierują się swoją intuicją i nie boją się iść własną drogą. Do kobiet, które kochają swoje życie i łączą w nim życie rodzinne z karierą zawodową. Nasze Klientki uwielbiają minimalizm w najlepszym jego wykonaniu z dbałością o detale.
Anataka to marka tworzona przez kobiety dla kobiet – więc doskonale znamy i rozumiemy ich potrzeby.
Co charakteryzuje markę ANATAKA?
ANATAKA jest jak rodzina. Wspólnie cieszymy się z naszych sukcesów, a kiedy zdarza nam się chwila załamania, to wiemy, że zawsze możemy na sobie polegać. Dążymy do jednego celu, jakim jest stworzenie uniwersalnych, minimalistycznych modeli ubrań, które pokochają nasze klientki. Idziemy trochę w opozycji do wielkich sieciówek, bo w naszej firmie powstaje maksymalnie od stu do trzystu sztuk tego samego modelu. Każda nasza klientka kupując u nas może mieć pewność, że będzie wyglądać wyjątkowo.
Stawiamy na wysoką jakość materiałów i przywiązanie do szczegółów. To, co nas wyróżnia do detale – każdy model dopracowany jest w nawet najmniejszych aspekcie: nitki, ściągacze, ozdobne zapięcia. Każdy ten element w naszych projektach jest dla naszej marki bardzo ważny.
Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku Waszej marki?
Na jakość – to ona jest dla nas najważniejsza. Chcemy, żeby każda nasza klientka miała pewność, że wszystkie nasze ubrania są stworzone bez pójścia na kompromisy w tej kwestii.
Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?
Głównie komunikujemy się z naszymi klientkami poprzez naszą stronę internetową. Coraz więcej można znaleźć również na naszych profilach w media społecznościowych – dzielimy się tam na przykład backstagem z sesji zdjęciowych czy nowościami, jakie dla wszystkich naszych odbiorców szykujemy na nowy sezon.
Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?
Na każdej kampanii wiele się uczymy, każda z nich jest dla nas wyjątkowa. Ciężko jest wybrać tę jedyną. Bardzo cieszymy się z kampanii z cudowną i mądrą Kamilą Szczawińską w Hiszpanii. To była dla nas wielka przygoda, bo po raz pierwszy udało nam się wyprodukować sesję zagraniczną z topową modelką. To były szalone 2 dni ciężkiej pracy, biegania po plażach Kadyksu.
Co wyróżnia markę ANATAKA na tle pozostałych, konkurencyjnych brandów?
Są to głównie trzy elementy. Po pierwsze, jakość wykonania, wszystkie nasze modele powstają w lokalnych szwalniach, przez co mamy pewność, że są wykonane z najwyższą starannością. Po drugie, w naszych projektach zawsze stawiamy na detale, jesteśmy w stanie spędzić kilka godzin nad dobraniem idealnego guzika czy nitki do danego projektu. Po trzecie to zawsze szczera komunikacja z naszymi klientkami.
Jakie są Wasze plany na przyszłość?
Mamy wiele pięknych marzeń, które stopniowo realizujemy. Zamiast je zdradzać, chcemy dzielić się efektami naszej pracy. Niedługo pojawi się nasza najnowsza kolekcja, która z pewnością miło zaskoczy nasze klientki.