Buduj społeczność i nigdy nie przestawaj – 7 Rajd Czechowicki

Rajdy Samochodowe, to dyscyplina sportowa która w naszym kraju nie jest aż tak popularna jak piłka nożna, czy siatkówka. Jeśli dodamy do tego zasięg lokalny takiego rajdu, to można być zaskoczonym i uczyć się - wykorzystania nowoczesnych instrumentów komunikacji.
O autorze
1 min czytania 2013-07-24

Rajd Czechowicki, jako wydarzenie sportowe w skali lokalnej, marketingowo – w motosporcie – grzmi w całej Polsce i z roku na rok pokazuje, że wykorzystanie nowinek komunikacyjnych, znacznie podnosi rangę sportowego widowiska – nawet tego niszowego.

Mimo lokalnego charakteru tegoroczna, 7 edycja Rajdu Czechowickiego potwierdziła rosnące zainteresowanie imprezą w skali ogólnopolskiej, na czym zyskują wszyscy – kierowcy, partnerzy biznesowi, patroni medialni, miasto, organizator i kibice. Potwierdzają to dane znajdujące się na poniższej infografice:

Podczas 7 edycji Rajdu Czechowickiego media społecznościowe wzmocniły wysyłane przekazy – w ruch wprawiono oficjalny profil na Instagramie, który ułatwiał dotarcie za pomocą geolokalizacji do miejsc, z których najlepiej obserwowało się rajd oraz konto na Twitterze, za pośrednictwem którego kibice zgromadzeni na trasie mogli śledzić relację “na żywo”, gdzie przekazywane były wyniki oraz newsy z odcinków specjalnych. Warto dodać, że Twitter i Instagram zostały właśnie podczas 7 edycji użyte po raz pierwszy w Polsce w historii tej dyscypliny sportowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Facebook, jako kanał dotarcia do kibiców pobił inne instrumenty komunikacji wykorzystywane podczas 7 edycji Rajdu Czechowickiego. Dzięki niemu informacje najszybciej docierały do największej liczby odbiorców. Z infografiki widać słabnącą rolę standardowych mediów, natomiast strona internetowa wciąż dla sporej liczby osób stanowi ważne i inspirujące źródło informacji, co wskazuje m.in. średni czas spędzony na niej przez jednego użytkownika – ponad 5 minut!

Przykład 7 Rajdu Czechowickiego pokazuje, że wykorzystywanie nowinek w komunikacji marketingowej wydarzenia sportowego, działa na korzyść każdej, zaangażowanej marki – bez względu na jej rozmiar.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się