Rajd Czechowicki, jako wydarzenie sportowe w skali lokalnej, marketingowo – w motosporcie – grzmi w całej Polsce i z roku na rok pokazuje, że wykorzystanie nowinek komunikacyjnych, znacznie podnosi rangę sportowego widowiska – nawet tego niszowego.
Mimo lokalnego charakteru tegoroczna, 7 edycja Rajdu Czechowickiego potwierdziła rosnące zainteresowanie imprezą w skali ogólnopolskiej, na czym zyskują wszyscy – kierowcy, partnerzy biznesowi, patroni medialni, miasto, organizator i kibice. Potwierdzają to dane znajdujące się na poniższej infografice:
Zobacz również
Podczas 7 edycji Rajdu Czechowickiego media społecznościowe wzmocniły wysyłane przekazy – w ruch wprawiono oficjalny profil na Instagramie, który ułatwiał dotarcie za pomocą geolokalizacji do miejsc, z których najlepiej obserwowało się rajd oraz konto na Twitterze, za pośrednictwem którego kibice zgromadzeni na trasie mogli śledzić relację “na żywo”, gdzie przekazywane były wyniki oraz newsy z odcinków specjalnych. Warto dodać, że Twitter i Instagram zostały właśnie podczas 7 edycji użyte po raz pierwszy w Polsce w historii tej dyscypliny sportowej.
Facebook, jako kanał dotarcia do kibiców pobił inne instrumenty komunikacji wykorzystywane podczas 7 edycji Rajdu Czechowickiego. Dzięki niemu informacje najszybciej docierały do największej liczby odbiorców. Z infografiki widać słabnącą rolę standardowych mediów, natomiast strona internetowa wciąż dla sporej liczby osób stanowi ważne i inspirujące źródło informacji, co wskazuje m.in. średni czas spędzony na niej przez jednego użytkownika – ponad 5 minut!
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Przykład 7 Rajdu Czechowickiego pokazuje, że wykorzystywanie nowinek w komunikacji marketingowej wydarzenia sportowego, działa na korzyść każdej, zaangażowanej marki – bez względu na jej rozmiar.
Słuchaj podcastu NowyMarketing