Picie alkoholu w Stanach Zjednoczonych było niegdyś zabronione przez 13 lat – okres ten określany jest mianem prohibicji. 5 grudnia 1933 roku owy zakaz został zniesiony.
W 85. rocznicę zniesienia prohibicji Budweiser postanowił świętować ten dzień w nietypowy sposób. Marka umieściła serię spersonalizowanym billboardów cyfrowych przed biurami niektórych swoich konkurentów, w tym takich marek jak Sam Adams, Miller, Yuengling czy Heineken. Reklamy te nie mają być w zamyśle złośliwe, wręcz przeciwnie – Budweiser tym samym wzywa wszystkie marki piwa, aby wspólnie świętowały tę rocznicę.
Zobacz również
Co więcej, 5 grudnia po ulicach Nowego Jorku przemieszczał się zaprzęg koni Budweisera, znany też jako Budweiser Clydesdales, który rozprowadzał piwo po całym mieście.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Co roku o marce Budweiser staje się głośno dzięki reklamom stworzonym na Super Bowl. Jednak w tym roku marka wykorzystała minutę drogiego czasu antenowego do promowania inicjatywy wodnej firmy zamiast swojego piwa.
PS2
Ludzie lubią słuchać historii. Emocjonalne spoty poruszają nas najbardziej, dlatego Budweiser, z okazji amerykańskiego Dnia Niepodległości, przygotował spot, w którym pokazuje, jak warto wspierać młodych w działaniu.