… do którego należą popularne serwisy internetowe dla kobiet m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl oraz dwutygodniki Viva i Party, a także magazyny z segmentu true stories (razem 13 tytułów). Transakcja wymaga zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
– Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska. Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda – powiedział Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.
Zobacz również
– Edipresse Polska jest jednym z liderów w segmencie mediów kobiecych w Polsce. Udana transformacja w obszarze digital została doceniona przez rynek oraz przez firmę Burda International, która w przejęciu portfolio Edipresse dostrzegła szansę strategicznego wzmocnienia swojego biznesu mediowego w Polsce, szczególnie w Internecie. Sprzedajemy zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość. Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska wykorzysta ogromny potencjał połączonego portfolio i będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych zespołów – mówi Sebastien Lamuniere, CEO Edipresse Group.
Burda Media Polska jest częścią BurdaInternational, która zarządza międzynarodową działalnością firmy technologiczno-mediowej Hubert Burda Media. Koncern prowadzi działalność w 16 krajach. Zatrudnia 2 400 pracowników i posiada 250 marek medialnych. W Polsce BurdaInternational jest obecna od 25 lat. Posiada szerokie portfolio tematyczne ponad 60 produktów dla odbiorców w każdym wieku, w tym magazyny i najnowocześniejsze produkty cyfrowe.
Edipresse jest obecny na polskim rynku od 1995 roku, początkowo jako jeden z czołowych wydawców magazynów kobiecych, potem konsekwentnie budując serwisy internetowe dla kobiet w kategoriach lifestyle, uroda, kulinaria oraz serwisy dla rodziców. Wg badania Mediapanel PBI/Gemius Edipresse należy do TOP 25 grup internetowych w Polsce, a jego serwisy odwiedza miesięcznie prawie 9 milionów użytkowników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grupa Edipresse, przyjmując ofertę kupna od firmy Burda Media Polska, podjęła strategiczną decyzję o wycofaniu się z głównej działalności mediowej w Polsce. Szwajcarska firma pozostaje właścicielem spółki Wydawnictwo Edipresse, która zajmuje się wydawaniem książek i kolekcji wydawniczych, magazynów custom publishing oraz właścicielem szkoły językowej Lincoln.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
PKN Orlen rozszerza działalność w obszarze mediowym. Poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.