Pandemia koronawirusa niewątpliwie znacząco osłabiła kondycję branży gastronomicznej na całym świecie. Z uwagi na to w ostatnich kilkunastu miesiącach realizowane były liczne akcje, mające na celu wsparcie restauratorów.
Jedną z marek, która ma na swoim koncie kilka tego typu kampanii, jest Burger King. Pod koniec ubiegłego roku sieć zachęcała do zamawiania jedzenia m.in. w lokalach sieci McDonald’s, czy też innych, mniejszych i lokalnych restauracjach. Brand udostępnił też swój instagramowy profil punktom gastronomicznych, które zmagały się z kryzysem spowodowanym przez pandemię koronawirusa.
Zobacz również
Tym razem francuski oddział Burger Kinga zainicjował akcję, za pomocą której postanowił wesprzeć lokalnych rolników, którzy nie mogli sprzedawać swoich produktów z uwagi na wprowadzony w kraju lockdown i zamknięcie lokali gastronomicznych.
Marka odkupiła od hodowców warzyw ponad 200 ton ziemniaków, które począwszy od 2 lutego br., rozdaje klientom w kilogramowych opakowaniach za każdym razem, gdy złożą zamówienie, korzystając z usługi drive-thru. Jednocześnie sieć zachęca swoich klientów, aby oni również wspierali rolników – chociażby kupując w sklepach ziemniaki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za realizację odpowiada agencja Buzzman.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Jakie wydarzenia w 2020 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży gastronomicznej? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2021 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2021 roku?
PS2
Pod koniec 2020 roku Pasibus przeszedł od słów do czynów i rzucił firmom wyzwanie – #HOTGASTROCHALLENGE. Akcja miała na celu wsparcie lokalnych restauracji w całej Polsce.