Wprowadzenie nowej wersji Whoppera zostało poprzedzone specjalnymi badaniami, które na zlecenie Burger King przeprowadziły Narodowy Uniwersytet Autonomiczny Meksyku oraz Uniwersytet Kalifornijski w Davis. Pokazały one, że dodawanie ok. 100 gramów liści trawy cytrynowej do codziennej diety krów pomaga uwalniać im nawet o 30% mniej metanu do atmosfery.
Z tego powodu w wybranych restauracjach marki w Miami, Nowym Jorku, Austin, Portland i Los Angeles wprowadzony został specjalny Whopper z ekologiczną wołowiną pozyskaną z hodowli, na której bydło karmione było trawą cytrynową.
Zobacz również
Jak przyznali przedstawiciele marki, takim działaniem Burger King chce „przywrócić równowagę w diecie bydła”, którego mięso jest wykorzystywane w Whopperach.
PS
W listopadzie 2019 roku Burger King zaprezentował Rebel Whoppera – czyli burgera z roślinnym patty.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spot zatytułowany „The Moldy Whooper” mógłby spokojnie stanowić swoistą antyreklamę dla jakiejkolwiek restauracji – przedstawia on bowiem pleśniejącego burgera. Lecz Burger King w ten sposób postanowił pokazać, że oferowany przez niego produkt nie zawiera konserwantów, ani też sztucznych barwników.
PS3
Pod koniec maja br. włoski oddział Burger Kinga wprowadził do swojego menu burgera, który nosił nazwę „Social Distancing Whopper” – danie z potrójną porcją cebuli miało za zadanie zachęcić klientów sieci do zachowywania dystansu społecznego.