źródło zdjęcia: pixabay.com
… skłoniły ją do szczerej, niewymuszonej interakcji?
Zobacz również
Powinniśmy oprzeć się na jednej z kluczowych wartości.
Trzy najważniejsze wartości, które skutecznie generują zaangażowanie konsumentów to według mnie:
- autorytet,
- bycie na czasie,
- niestandardowe podejście.
W pierwszej części artykułu opowiadałem o moich przemyśleniach związanych z wykorzystywaniem autorytetu w tworzeniu angażujących treści marketingowych w social mediach. Przeczytacie go → tutaj.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W tekście, który właśnie zaczęliście czytać, opowiem o byciu na czasie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Płynąć z prądem
Łatwiej się płynie z prądem, niż pod prąd – maksyma stara jak świat. Wiedzą o tym żeglarze, powinni o tym wiedzieć również marketingowcy. Cała idea działań w mediach społecznościowych polega na tym, aby być na czasie – być tuż obok konsumentów i komentować rzeczywistość.
Na Facebooku jest cała masa stron, które mylą bycie na czasie z pisaniem o tym, że pada deszcz, gdy pada deszcz, albo życzeniem „Wesołych Świąt”, gdy idą Święta.
W byciu na czasie chodzi zaś o to, aby wykorzystać nadarzającą się okazję.
Kilka przykładów z facebookowego podwórka
Zacznijmy od fanpage Berlinek. Kojarzycie wpadkę, do jakiej doszło na sam koniec uroczystej gali rozdania tegorocznych Oscarów? Warren Beatty i Faye Dunway otrzymali błędną kopertę i ogłosili, że najlepszym filmem roku został musical „La La Land”. W rzeczywistości Amerykańska Akademia Filmowa postanowiła nagrodzić statuetką „Moonlight”. Całe to zamieszanie było szeroko komentowane w sieci i nie tylko.
Jak na to zareagowały Berlinki? Opublikowały taki post:
A tak Berlinki zareagowały na wybory w Ameryce:
Content publikowany przez fanpage Berlinek to doskonały przykład tego, jak odniesienie się do aktualnych wydarzeń i podejście do tego z dystansem i humorem pozytywnie wpływa na wizerunek marki.
Kolejny przykład. Tym razem jest to fanpage Mały Głód. Podczas gdy w kinach szaleje Ciemniejsza strona Greya, Mały Głód publikuje coś takiego:
A gdy Polacy remisują z Mistrzami Świata na Euro 2016:
Odniesienie się do aktualnych wydarzeń – nie ważne czy ze świata sportu czy kultury – pomaga Małemu Głodowi rozkręcać zaangażowanie.
Janek i Czarny Protest
Pamiętacie memy z Jankiem?
To jest Janek, Janek lubi pić wodę. Woda jest zdrowa. Pij wodę! Bądź jak Janek!
Był taki czas, że atakowały nas one ze wszystkich stron. I w tamtym momencie na fanpage’u księgarni Matras opublikowaliśmy coś takiego:
Wykorzystaliśmy przesyt memów z Jankiem, doskonale dopasowując się do trendu. A raczej atakując ten trend. Mocna rzecz, bo ktoś może się poczuć urażony i jest to bardzo cienka linia.
Pamiętacie Czarny Protest?
Był taki czas, w którym zawładnął on social mediami w Polsce. Wkurzone kobiety pokazały środkowy palec władzy, która zaczęła majstrować przy kompromisie aborcyjnym.
Mamy Czarny Protest, w narodzie panuje ogólne wkurzenie, i właśnie wtedy Matras publikuje coś takiego:
Znowu – dobrze wykorzystany moment i reakcje, komentarze i udostępnienia możemy liczyć w tysiącach.
Bycie na czasie dopasowane do marki
Bycie na czasie to moim zdaniem jedna z najważniejszych wartości, którą musimy mieć z tyłu głowy, jeśli myślimy o wartościowym zaangażowaniu na naszym fanpejdżu.
Pogoń za aktualnościami musi być jednak robiona z głową. Ważne, aby pasowała do danej marki i była zbieżna z jej wartościami.