The Campbell’s Company i ich słynna puszka zupy pomidorowej to prawdziwy symbol. W latach 60. XX wieku zainspirowała do tworzenia nawet kultowego artystę, Andy’ego Warhola, który stworzył 32 prace prezentujące charakterystyczne puszki zupy pomidorowej Campbell.
Dziś, po 155 latach, firma rezygnuje z członu „soup” (pol. „zupa”) i zastępuje dobrze znaną nazwę krótszym Campbell’s Company. Zmiana spowodowana jest spadkiem zainteresowania konsumentów gotowymi zupami na rzecz różnorodnych dań gotowych W odpowiedzi na ten trend Campbell (jeszcze) Soup Company wykupiła niedawno m.in. marki Goldfish, Snyder’s of Hanover, Cape Cod, Pepperidge Farm i Sovos Brands, producenta popularnych włoskich produktów, takich jak sosy Rao’s.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Ta subtelna, ale ważna zmiana, zachowuje rozpoznawalność kultowej nazwy firmy, reputację i kapitał własny budowane przez 155 lat, a jednocześnie lepiej odzwierciedla całą różnorodność portfolio firmy – tłumaczy w oświadczeniu Mark Clouse, dyrektor generalny Campbell.
Powody zmiany wyraźnie widać w sprawozdaniach z funkcjonowania firmy. Wynika z nich m.in., że choć gotowe zupy wciąż stanowią ważną część asortymentu firmy Campbell, to obecnie stanowią ona mniejszą część jej sprzedaży. Z dokumentów wynika, że w 2023 roku sprzedaż przekąsek firmy Campbell wzrosła o 13%, podczas gdy zup jedynie o 3%.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Zdjęcia: www.campbells.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Budowanie wizerunku marki: Pan Pomidor
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Pan Pomidor. Na pytania odpowiada Paweł Urbanek, założyciel marki.