Canal+ wychodzi naprzeciw potrzebom dyslektyków

Canal+ wychodzi naprzeciw potrzebom dyslektyków
Canal+ we Francji zdecydował się na wprowadzenie znaczącego udogodnienia dla dyslektyków. Użytkownicy korzystający z serwisu streamingowego MyCanal mogą uruchomić specjalne napisy, które ułatwią im korzystanie z produkcji dostępnych na platformie.
O autorze
1 min czytania 2023-10-20

Osoby zmagające się z dysleksją często miewają problemy z odróżnianiem dźwięków i kształtów – mylą podobne cyfry i litery, popełniają błędy językowe, ortograficzne i gramatyczne zarówno w mowie, jak i w piśmie. Okazuje się, że ten problem może dotyczyć nawet od 8 do 10 procent populacji – właśnie z myślą o tej części społeczeństwa, Canal+ zdecydował się na wprowadzenie dodatkowych napisów.

Źródło: Canal+ napisy dla dyslektyków dysleksja udogodnienia (wirtualnemedia.pl)

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Typografia Dystitles, bo o niej mowa, została stworzona w oparciu o metodę Bilexie, która została opracowana przez Béatrice Sauvageot – logopedkę i neurobiolożkę, badaczkę z Centre National de la Recherche Scientifique. Specjalna czcionka jest bardziej czytelna dla dyslektyków, a klienci Canal+ mogą ją uruchomić wybierając w aplikacji (lub z poziomu przeglądarki internetowej) opcję Języki i napisy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Dystans i humor w promocji najnowszego sezonu serialu BELFER. “Zaczepki” Canal+ i Ikea

Dzisiaj, 8 września br., trzeci sezon kultowego BELFRA będzie mieć premierę w serwisie streamingowym CANAL+ online i w CANAL+ Premium. Pierwsza odsłona, która miała premierę w 2016 r., postawiła wszystkim kolejnym produkcjom kryminalnym w Polsce poprzeczkę bardzo wysoko, zbierając najwyższe noty od krytyków i widzów. Najnowszy sezon wprowadza kampania obejmująca standardowe i niestandardowe działania komunikacyjne, m.in. OOH, digital, social media i influencerów. Za planowanie mediów odpowiada Havas Media.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


PS2 Virgin pokazuje, że myślenie dyslektyków jest nie do skopiowania przez AI 

Virgin razem z organizacją charytatywną Made by Dyslexia stworzyli kampanię, w której proszą AI o odtworzenie najbardziej znanych dzieł twórców z dysleksją w dziedzinie kultury, sztuki i technologii. Twórcy zwracają się do firm, by wykorzystały w procesach kreatywnych umiejętności dyslektyków.