Cannes Lions 2019: 25 kampanii nagrodzonych Grand Prix

Cannes Lions 2019: 25 kampanii nagrodzonych Grand Prix
Za nami kolejna edycja Cannes Lions International Festival of Creativity – międzynarodowego festiwalu dla branży komunikacji i reklamy. To najbardziej prestiżowa impreza dla świata reklamy i komunikacji. Teraz przedstawiamy wszystkie akcje nagrodzone Grand Prix.
O autorze
5 min czytania 2019-06-25

IKEA: ThisAbles

Nagrody: Grand Prix w kategorii Health Services & Corporate Communications, 4 x Złoty Lew, 3 x Srebrny Lew, 3 x Brązowy Lew 

Agencja: McCann Tel Aviv

Projekt ThisAbles został zainicjowany przez markę IKEA, we współpracy z organizacjami Milbat i Access Israel. W ramach kampanii stworzono linię produktów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

GSK GlaxoSmithKline: Breathe of Life 

Nagrody: Grand Prix w kategorii Disease Awareness & Understanding, 1 x Złoty Lew

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agencja: McCann Health Shanghai

W ramach akcji Breathe of Life do popularnej chińskiej aplikacji wprowadzono możliwość kontrolowania przewlekłej obturacyjnej choroby płuc. Objętość oddechu wdmuchiwana do mikrofonu telefonu komórkowego generowała falę dźwiękową. Dzięki specjalnemu algorytmowi udało się odzwierciedlić na tej podstawie objętość płuc użytkownika. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Google: Creatability 

Nagrody: Grand Prix w kategorii Digital & Interactive Design, 1 x Brązowy Lew

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Agencja: Google Creative Lab New York

W ramach akcji Creatability stworzono szereg aplikacji, które ukazywały korzyści, jakie sztuczna technologia może przynieść wielu osobom. 

The New York Times: The Truth Is Worth It

Nagrody: 5 x Grand Prix w kategorii TV / Cinema Film: Sectors oraz 5 x Grand Prix w kategorii Film Craft, 15 x Złoty Lew, 1 x Brązowy Lew

Agencja: Droga5 New York

Seria 5 filmów w ramach projektu The Truth Is Worth It ukazywała kulisy pracy dziennikarzy śledczych magazynu The New York Times.




Burger King: The Whopper Detour

Nagrody: Titanium Grand Prix, Grand Prix w kategoriach Direct: Sectors oraz Technology, 1 x Tytanowy Lew, 5 x Złoty Lew, 3 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew

Agencja: FCB New York USA

W ramach akcji The Whopper Detour każda osoba, która zamówiła Whoppera, znajdując się w okolicach McDonalda, otrzymała go za centa.

Nike: Dream Crazy 

Nagrody: 2 x Grand Prix w kategoriach Excellence in Sports Entertainment oraz Billboards: Sectors, 1 x Tytanowy Lew, 5 x Złoty Lew, 3 x Srebrny Lew, 5 x Brązowy Lew

Agencja: Wieden + Kennedy Portland

Już od 30 lat hasło marki Nike „Just Do It” motywuje sportowców z całego świata, bez względu na dyscyplinę czy poziom zaawansowania. Drugie wideo z serii JDI „Dream Crazy” to wyraz uznania dla tej różnorodności.

An-Nahar: Blank Edition

Agencja: Impact BBDO Dubai

Nagrody: Grand Prix w kategorii Publications, 2 x Brązowy Lew

W ramach kampanii Blank Edition pewne wydanie magazynu An-Nahar zawierało kompletnie pustą stronę. Była to odpowiedź na polityczny impas, który panował w Libii przez pewien czas. 

HBO: Westworld: The Maze

Agencja: 360I New York

Nagrody: Grand Prix w kategorii Innovation in Radio & Audio, 1 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew

W ramach promocji drugiego sezonu serialu HBO „Westworld” agencja 360I stworzyła fikcyjny świat z produkcji na urządzeniu Alexa Amazona. Słuchacze mogli więc posłuchać historii, w której sami decydowali o jej dalszym przebiegu.

Carlings: adDress The Future

Nagrody: Grand Prix w kategorii Content, 1 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew

Agencja: Virtue Copenhagen

Firma Carlings pod koniec 2018 roku wprowadziła ubrania, które tak naprawdę nie istnieją. Spot adDress The Future pokazuje kulisy całej akcji.

Nike: Just Do It HQ at The Church

Nagrody: Grand Prix w kategorii Art Direction, 1 x Brązowy Lew

Agencja: Momentum Worldwide New York

W ramach akcji marka Nike przerobiła stary kościół w boisko do koszykówki.

Microsoft: Changing the Game 

Nagrody: Grand Prix w kategorii Brand Experience & Activation: Sectors, 1 x Tytanowy Lew, 2 x Złoty Lew, 1 x Brązowy Lew 

Agencja: McCann New York

W ramach akcji Changing the Game firma Microsoft stworzyła specjalny kontroler do Xboxa, przeznaczony dla niepełnosprawnych osób.

Doconomy: DO Black – The carbon limit credit card

Nagrody: Grand Prix w kategorii Use of Technology, 1 x Srebrny Lew, 4 x Brązowy Lew

Agencja: RBK Communication Stockholm

W ramach akcji DO Black girma Doconomy wypuściła jedyną w swoim rodzaju ekologiczną kartę kredytową, która pomaga osobom korzystającym z niej w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla. 

Johnson & Johnson: 5B

Nagrody: Grand Prix w kategorii Audiovisual Branded Content, 1 x Złoty Lew, 2 x Srebrny Lew 

Agencja: UM Studios NY

Dokument 5B poświęcony jest osobom zmagającym się z AIDS i ich rodzinom. Krótkometrażowy film pokazuje też, w jaki sposób marka Johnson & Johnson wspiera chorych.

Childish Gambino: This is America

Nagrody: Grand Prix w kategorii Music Content

Agencja: Doomsday Entertainment LA

Teledysk This is America pełen jest symboli, które nawiązują do obecnej sytuacji w USA. Rzeczywistość przepełniona agresją, brutalnością i nonsensem, który coraz bardziej ciąży Amerykanom, w poetycki, lecz dosadny sposób została przedstawiona w klipie.

Baco Exu Do Blues: Bluesman 

Nagrody: Grand Prix w kategorii Community

Agencja: Akqa Sao Paulo

W ramach premiery nowego albumu Bluesman, brazylijski raper Baco Exu Do Blues stworzył krótki dokument przedstawiający swoją historię i wpływ jego muzyki na inne osoby.  

Wavio: See Sound

Nagrody: Grand Prix w kategorii Innovation, 1 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew

Agencja: Area 23 

Firma Wavio stworzyła projekt, który umożliwił osobom niewidomym i niedowidzącym „zobaczyć” muzykę.

Black & Abroad: Go Back To Africa

Nagrody: Grand Prix w kategorii Creative Data, 1 x Srebrny Lew, 2 x Brązowy Lew 

Agencja: FCB/Six Toronot

Kampania Go Back to Africa miała na celu przełamanie stereotypów dotyczących czarnoskórych osób i jednocześnie promowała podróże do krajów afrykańskich.

Volvo: The E.V.A. Initiative

Nagrody: Grand Prix w kategorii Sectors, 2 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew

Agencja: Forsman & Bodenfors Gothenburg

Większość producentów samochodów wytwarza pojazdy na podstawie danych opartych o badania wyłącznie męskich manekinów testowych. To sprawia, że kobiety są bardziej narażone na odniesienie obrażeń w wypadku niż mężczyźni. Volvo stworzyło więc samochody, które będą bezpieczne dla wszystkich. W ramach programu E.V.A, brand udostępnił kluczowe dane wszystkim producentom aut, tak by oni również mogli tworzyć bezpieczne auta.

Nike: Air Max Graffiti Stores

Nagrody: Grand Prix w kategorii Culture & Context, 2 x Srebrny Lew, 3 x Brązowy Lew

Agencja: Akqa Sao Paulo

W ramach wprowadzenia nowych modeli butów Air Max w Sao Paulo, marka Nike przemieniła sklep w niezwykłe miejsce, łączące klientów z głębszą kulturą miejską.

The Female Company: The Tampon Book: a book against tax discrimination

Nagrody: Grand Prix w kategorii PR: Sectors, 2 x Srebrny Lew, 2 x Brązowy Lew

Agencja: Scholz & Friends Berlin

Kampania organizacji The Female Company skierowana była przeciwko absurdalnemu niemiecku prawu, które nakładało aż 19-procentowy podatek na produkty menstruacyjne. 

Wendy’s: Keeping Fortnite Fresh

Nagrody: Grand Prix w kategorii Social Insights & Engagement, 2 x Złoty Lew, 5 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew

Agencja: VMLY&R Kansas City

Amerykańska sieć fast-foodowa Wendy’s postanowiła skłonić twórców produkcji Fortnite do zaprzestania lokowania w grze mrożonych potraw – postać odzwierciedlająca markę zamiast uczestniczyć w rywalizacjach z innymi graczami, szukała lodówek, by je zniszczyć. 

Gazeta.pl / Mastercard / BNP Paribas: Ostatni Twój Weekend

Nagrody: Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change, 1 x Tytanowy Lew, 3 x Brązowy Lew

Agencja: VMLY&R Warsaw

Akcja „Ostatni Twój Weekend” była sprzeciwem wobec uprzedmiotowieniu kobiet – ostatni numer magazynu został poświęcony m.in. niezwykłym kobietom i był zupełnym przeciwieństwem tego, co czasopismo prezentowało przez ostatnie 27 lat.

March for Our Lives: Generation Lockdown

Nagrody: Grand Prix w kategorii Grand Prix For Good, 2 x Złoty Lew, 2 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew

Agencja: McCann NY

Krótkometrażowy dokument Generation Lockwood poświęcony był problemowi nieustannych strzelanin w szkołach i ich wpływie na młode osoby. 

Mars: The Lion’s Share

Nagrody: Grand Prix w kategorii Partnership, 1 x Srebrny Lew

Agencja: Clemenger BBDO Melbourne 

Inicjatywa The Lion’s Share zachęcała popularne marki na całym świecie do przeznaczania 0,5% wydatków na media na rzecz zwierząt.

Carrefour: Black Supermarket 

Nagrody: Grand Prix w kategorii Creative Effectiveness

Agencja: Marcel Paris

Sprzedaż niektórych rodzajów warzyw lub owoców jest zakazana w Europie przez starodawne przepisy. Z tego powodu Carrefour postanowił wprowadzić „nielegalny supermarket”, który umożliwiłby sprzedaż różnorodnych gatunków warzyw oraz owoców i jednocześnie zwrócił uwagę na absurdalność europejskiego prawa.