IKEA: ThisAbles
Nagrody: Grand Prix w kategorii Health Services & Corporate Communications, 4 x Złoty Lew, 3 x Srebrny Lew, 3 x Brązowy Lew
Agencja: McCann Tel Aviv
Zobacz również
Projekt ThisAbles został zainicjowany przez markę IKEA, we współpracy z organizacjami Milbat i Access Israel. W ramach kampanii stworzono linię produktów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
GSK GlaxoSmithKline: Breathe of Life
Nagrody: Grand Prix w kategorii Disease Awareness & Understanding, 1 x Złoty Lew
Agencja: McCann Health Shanghai
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W ramach akcji Breathe of Life do popularnej chińskiej aplikacji wprowadzono możliwość kontrolowania przewlekłej obturacyjnej choroby płuc. Objętość oddechu wdmuchiwana do mikrofonu telefonu komórkowego generowała falę dźwiękową. Dzięki specjalnemu algorytmowi udało się odzwierciedlić na tej podstawie objętość płuc użytkownika.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Google: Creatability
Nagrody: Grand Prix w kategorii Digital & Interactive Design, 1 x Brązowy Lew
Agencja: Google Creative Lab New York
W ramach akcji Creatability stworzono szereg aplikacji, które ukazywały korzyści, jakie sztuczna technologia może przynieść wielu osobom.
The New York Times: The Truth Is Worth It
Nagrody: 5 x Grand Prix w kategorii TV / Cinema Film: Sectors oraz 5 x Grand Prix w kategorii Film Craft, 15 x Złoty Lew, 1 x Brązowy Lew
Agencja: Droga5 New York
Seria 5 filmów w ramach projektu The Truth Is Worth It ukazywała kulisy pracy dziennikarzy śledczych magazynu The New York Times.
Burger King: The Whopper Detour
Nagrody: Titanium Grand Prix, Grand Prix w kategoriach Direct: Sectors oraz Technology, 1 x Tytanowy Lew, 5 x Złoty Lew, 3 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew
Agencja: FCB New York USA
W ramach akcji The Whopper Detour każda osoba, która zamówiła Whoppera, znajdując się w okolicach McDonalda, otrzymała go za centa.
Nike: Dream Crazy
Nagrody: 2 x Grand Prix w kategoriach Excellence in Sports Entertainment oraz Billboards: Sectors, 1 x Tytanowy Lew, 5 x Złoty Lew, 3 x Srebrny Lew, 5 x Brązowy Lew
Agencja: Wieden + Kennedy Portland
Już od 30 lat hasło marki Nike „Just Do It” motywuje sportowców z całego świata, bez względu na dyscyplinę czy poziom zaawansowania. Drugie wideo z serii JDI „Dream Crazy” to wyraz uznania dla tej różnorodności.
An-Nahar: Blank Edition
Agencja: Impact BBDO Dubai
Nagrody: Grand Prix w kategorii Publications, 2 x Brązowy Lew
W ramach kampanii Blank Edition pewne wydanie magazynu An-Nahar zawierało kompletnie pustą stronę. Była to odpowiedź na polityczny impas, który panował w Libii przez pewien czas.
HBO: Westworld: The Maze
Agencja: 360I New York
Nagrody: Grand Prix w kategorii Innovation in Radio & Audio, 1 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew
W ramach promocji drugiego sezonu serialu HBO „Westworld” agencja 360I stworzyła fikcyjny świat z produkcji na urządzeniu Alexa Amazona. Słuchacze mogli więc posłuchać historii, w której sami decydowali o jej dalszym przebiegu.
Carlings: adDress The Future
Nagrody: Grand Prix w kategorii Content, 1 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew
Agencja: Virtue Copenhagen
Firma Carlings pod koniec 2018 roku wprowadziła ubrania, które tak naprawdę nie istnieją. Spot adDress The Future pokazuje kulisy całej akcji.
Nike: Just Do It HQ at The Church
Nagrody: Grand Prix w kategorii Art Direction, 1 x Brązowy Lew
Agencja: Momentum Worldwide New York
W ramach akcji marka Nike przerobiła stary kościół w boisko do koszykówki.
Microsoft: Changing the Game
Nagrody: Grand Prix w kategorii Brand Experience & Activation: Sectors, 1 x Tytanowy Lew, 2 x Złoty Lew, 1 x Brązowy Lew
Agencja: McCann New York
W ramach akcji Changing the Game firma Microsoft stworzyła specjalny kontroler do Xboxa, przeznaczony dla niepełnosprawnych osób.
Doconomy: DO Black – The carbon limit credit card
Nagrody: Grand Prix w kategorii Use of Technology, 1 x Srebrny Lew, 4 x Brązowy Lew
Agencja: RBK Communication Stockholm
W ramach akcji DO Black girma Doconomy wypuściła jedyną w swoim rodzaju ekologiczną kartę kredytową, która pomaga osobom korzystającym z niej w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla.
Johnson & Johnson: 5B
Nagrody: Grand Prix w kategorii Audiovisual Branded Content, 1 x Złoty Lew, 2 x Srebrny Lew
Agencja: UM Studios NY
Dokument 5B poświęcony jest osobom zmagającym się z AIDS i ich rodzinom. Krótkometrażowy film pokazuje też, w jaki sposób marka Johnson & Johnson wspiera chorych.
Childish Gambino: This is America
Nagrody: Grand Prix w kategorii Music Content
Agencja: Doomsday Entertainment LA
Teledysk This is America pełen jest symboli, które nawiązują do obecnej sytuacji w USA. Rzeczywistość przepełniona agresją, brutalnością i nonsensem, który coraz bardziej ciąży Amerykanom, w poetycki, lecz dosadny sposób została przedstawiona w klipie.
Baco Exu Do Blues: Bluesman
Nagrody: Grand Prix w kategorii Community
Agencja: Akqa Sao Paulo
W ramach premiery nowego albumu Bluesman, brazylijski raper Baco Exu Do Blues stworzył krótki dokument przedstawiający swoją historię i wpływ jego muzyki na inne osoby.
Wavio: See Sound
Nagrody: Grand Prix w kategorii Innovation, 1 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew
Agencja: Area 23
Firma Wavio stworzyła projekt, który umożliwił osobom niewidomym i niedowidzącym „zobaczyć” muzykę.
Black & Abroad: Go Back To Africa
Nagrody: Grand Prix w kategorii Creative Data, 1 x Srebrny Lew, 2 x Brązowy Lew
Agencja: FCB/Six Toronot
Kampania Go Back to Africa miała na celu przełamanie stereotypów dotyczących czarnoskórych osób i jednocześnie promowała podróże do krajów afrykańskich.
Volvo: The E.V.A. Initiative
Nagrody: Grand Prix w kategorii Sectors, 2 x Złoty Lew, 1 x Srebrny Lew
Agencja: Forsman & Bodenfors Gothenburg
Większość producentów samochodów wytwarza pojazdy na podstawie danych opartych o badania wyłącznie męskich manekinów testowych. To sprawia, że kobiety są bardziej narażone na odniesienie obrażeń w wypadku niż mężczyźni. Volvo stworzyło więc samochody, które będą bezpieczne dla wszystkich. W ramach programu E.V.A, brand udostępnił kluczowe dane wszystkim producentom aut, tak by oni również mogli tworzyć bezpieczne auta.
Nike: Air Max Graffiti Stores
Nagrody: Grand Prix w kategorii Culture & Context, 2 x Srebrny Lew, 3 x Brązowy Lew
Agencja: Akqa Sao Paulo
W ramach wprowadzenia nowych modeli butów Air Max w Sao Paulo, marka Nike przemieniła sklep w niezwykłe miejsce, łączące klientów z głębszą kulturą miejską.
The Female Company: The Tampon Book: a book against tax discrimination
Nagrody: Grand Prix w kategorii PR: Sectors, 2 x Srebrny Lew, 2 x Brązowy Lew
Agencja: Scholz & Friends Berlin
Kampania organizacji The Female Company skierowana była przeciwko absurdalnemu niemiecku prawu, które nakładało aż 19-procentowy podatek na produkty menstruacyjne.
Wendy’s: Keeping Fortnite Fresh
Nagrody: Grand Prix w kategorii Social Insights & Engagement, 2 x Złoty Lew, 5 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew
Agencja: VMLY&R Kansas City
Amerykańska sieć fast-foodowa Wendy’s postanowiła skłonić twórców produkcji Fortnite do zaprzestania lokowania w grze mrożonych potraw – postać odzwierciedlająca markę zamiast uczestniczyć w rywalizacjach z innymi graczami, szukała lodówek, by je zniszczyć.
Gazeta.pl / Mastercard / BNP Paribas: Ostatni Twój Weekend
Nagrody: Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change, 1 x Tytanowy Lew, 3 x Brązowy Lew
Agencja: VMLY&R Warsaw
Akcja „Ostatni Twój Weekend” była sprzeciwem wobec uprzedmiotowieniu kobiet – ostatni numer magazynu został poświęcony m.in. niezwykłym kobietom i był zupełnym przeciwieństwem tego, co czasopismo prezentowało przez ostatnie 27 lat.
March for Our Lives: Generation Lockdown
Nagrody: Grand Prix w kategorii Grand Prix For Good, 2 x Złoty Lew, 2 x Srebrny Lew, 1 x Brązowy Lew
Agencja: McCann NY
Krótkometrażowy dokument Generation Lockwood poświęcony był problemowi nieustannych strzelanin w szkołach i ich wpływie na młode osoby.
Mars: The Lion’s Share
Nagrody: Grand Prix w kategorii Partnership, 1 x Srebrny Lew
Agencja: Clemenger BBDO Melbourne
Inicjatywa The Lion’s Share zachęcała popularne marki na całym świecie do przeznaczania 0,5% wydatków na media na rzecz zwierząt.
Carrefour: Black Supermarket
Nagrody: Grand Prix w kategorii Creative Effectiveness
Agencja: Marcel Paris
Sprzedaż niektórych rodzajów warzyw lub owoców jest zakazana w Europie przez starodawne przepisy. Z tego powodu Carrefour postanowił wprowadzić „nielegalny supermarket”, który umożliwiłby sprzedaż różnorodnych gatunków warzyw oraz owoców i jednocześnie zwrócił uwagę na absurdalność europejskiego prawa.