O tym, że tegoroczna edycja Cannes Lions nie odbędzie się w planowanym terminie mówiono już od jakiegoś czasu – w połowie marca br. organizatorzy wydarzenia oficjalnie poinformowali, że wydarzenie zostało przeniesione na październik br. w związku z panującą pandemią koronawirusa. Teraz jednak podjęto decyzję o całkowitym odwołaniu konkursu.
Philip Thomas, przewodniczący Cannes Lions, poinformował, że najbliższa edycja Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności odbędzie się dopiero w 2021 roku w dniach w dniach 21-25 czerwca. Podkreślił przy tym też, że wpływ na tę decyzję miała trudna sytuacja, w jakiej aktualnie znajduje się branża kreatywna z powodu pandemii.
Zobacz również
-
#PolecajkiNM cz. 50: podręcznik „Foresight Edu”, raport Bite Back, podcast „Eye on AI”
-
Marketing internetowy, czyli jak konkurować z dużymi graczami w czasach kryzysu
-
PrzeglądTygodnia [06-12.05.2025]: suszonki kwietnia, eksperci a rola etyki w badaniach marketingowych, cyfrowy pomnik „An Empire Built on Waste”
Nieoficjalnie mówi się jednak, że odwołanie tegorocznej edycji Cannes Lions miało związek z decyzją największych holdingów i agencji reklamowych, takich jak m.in. Wieden+Kennedy czy WPP, o rezygnacji z udziału w wydarzeniu z uwagi na negatywne dla branży skutki (przede wszystkim finansowe) wywołane pandemią.
PS
Tegoroczne tygodnie mody męskiej w Paryżu i Londynie, które miały odbyć się w czerwcu br., zostały oficjalnie odwołane. Podobny los spotkał haute couture fashion week, który zaplanowano na drugi tydzień lipca br. Ma to związek z pandemią koronawirusa.
PrzeglądTygodnia [06-12.05.2025]: suszonki kwietnia, eksperci a rola etyki w badaniach marketingowych, cyfrowy pomnik „An Empire Built on Waste”
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Odwołane zostały także Igrzyska Olimpijskie w Tokio oraz Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Oba wydarzenia odbędą się dopiero w 2021 roku.