Cannes Lions 2021: kampanie nagrodzone Grand Prix w kategoriach Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing oraz Design Lions

Cannes Lions 2021: kampanie nagrodzone Grand Prix w kategoriach Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing oraz Design Lions
Trwa kolejna edycja Cannes Lions International Festival of Creativity – międzynarodowego festiwalu dla branży komunikacji i reklamy. Tegoroczna edycja odbywa się wyłącznie w formule online. Już znamy pierwszych zwycięzców!
O autorze
3 min czytania 2021-06-22

W ubiegłym roku, tuż po wybuchu pandemii koronawirusa, wiele międzynarodowych wydarzeń zostało odwołanych. Jednym z nich był festiwal Cannes Lions 2020, który początkowo został przeniesiony z czerwca na październik, lecz ostatecznie organizatorzy podjęli decyzję o anulowaniu ubiegłorocznej edycji.

Wówczas ogłoszono, że tegoroczne Cannes Lions odbędą się w dniach 21-25 czerwca br. w formule online. W ramach wydarzenia będzie można oglądać treści na żywo oraz na żądanie – lecz, aby móc to zrobić, trzeba mieć wykupione członkostwo Lions, które rocznie kosztuje 249 euro. 

Znamy zwycięzców w 5 kategoriach: Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing oraz Design Lions. Poniżej lista najlepszych kampanii nagrodzonych najwyższą nagrodą, czyli Grand Prix.

DESIGN LIONS

H&M: Looop

Grand Prix w kategorii Retail Environment & Experience Design

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agencja: AKQA STOCKHOLM

Aż 87% odzieży trafia na wysypiska na całym świecie. Aby pomóc w walce ze zmianami klimatycznymi, moda musi się zmienić. H&M ma misję, aby to zrobić, wprowadzając circular economy do handlu detalicznego. Dlatego wraz z Instytutem Technologicznym w Hongkongu i fundacją H&M opracowali Looop — pierwszy na świecie system recyklingu odzieży w sklepie. Dzięki temu klienci mogą zobaczyć, że stare tkaniny mają wartość i nie powinny się marnować.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Notpla

Grand Prix w kategorii Sustainable Packaging

Agencja: SUPERUNION LONDON

Notpla to skrót od „Not Plastic”. W skrócie to rewolucyjny materiał na bazie wodorostów, który naturalnie rozkłada się w ciągu tygodni (dla porównania 700 lat rozkłada się plastik). Zrównoważony start-up zajmuje się produkcją opakowań, które mają rozłożyć się w naturalny sposób. Agencja SUPERUNION LONDON stworzyła tożsamość i identyfikację marki.

 

PRINT & PUBLISHING LIONS


Dove: Courage Is Beautiful

Grand Prix w kategorii Corporate Purpose & Social Responsibility

Agencja: OGILVY LONDON

Za pomocą spotu pod hasłem „Odwaga jest piękna” marka Dove postanowiła złożyć hołd wszystkim pracownikom służby zdrowia walczącym z koronawirusem. W spocie widzimy prawdziwych amerykańskich medyków, zmęczonych po wielogodzinnej pracy w szpitalu przy osobach zarażonych koronawirusem. W ten sposób firma postanowiła złożyć hołd i jednocześnie podziękować wszystkim medykom, którzy walczą z panującą pandemią.

 

OUTDOOR LIONS


Burger King: Day 35 / Day 32 / Day 28

Grand Prix w kategorii Retail

Agencja: BURGER KING MIAMI

Burger King postawił na niecodzienną reklamę, by zakomunikować swoim klientom, że jego flagowy produkt (kanapka Whopper) nie zawiera konserwantów ani żadnych sztucznych dodatków. Marka stworzyła 45-sekundowy spot, a także kampanię outdoorową z billboardami, które w zbliżeniu ukazują proces pleśnienia jedzenia. W ten sposób marka Burger King pokazuje, że prawdziwe jedzenie prędzej czy później przestaje wyglądać apetycznie. 

 

Heineken: Shutter Ads

Grand Prix w kategorii Corporate Purpose & Social Responsibility

 Agencja: PUBLICIS ITALY MILAN

W związku z wybuchem pandemii i wprowadzanych lockdownów, konieczna była pomoc dla gastronomii, która najbardziej odczuła kryzys na rynku. Heineken postanowił wesprzeć zamknięte bary — w ponad 5000 lokalach na całym świecie pojawiły się reklamy Heinekena, a producent wypłacił im łącznie 7,5 miliona euro. Kampania Shutter Ads przyniosła o 40% większą wartość medialną niż tradycyjne reklamy OOH, a 100% barów, które wzięły udział w inicjatywie przetrwało pandemię. 

 

Renault – Village Electrique

Grand Prix w kategorii Market Disruption

Agencja: PUBLICIS CONSEIL PARIS

Renault znalazło sposób, aby udowodnić sceptycznym kierowcom, że przejście na elektryczność jest możliwe zawsze i wszędzie. Kampania polegała na wymienieniu 11 samochodów w najodleglejszym mieście we Francji (w którym mieszka 25 osób), aby stworzyć pierwsze w 100% elektryczne miasto. Kampania może się poszczycić najlepszym wynikiem w historii marki.

 

Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good


COPI: ADDRESSPOLLUTION.ORG

Grand Prix w kategorii  Grand Prix For Good Health

Agencja: AMV BBDO LONDON

„Mieszkańcy najbardziej ekskluzywnych obszarów Londynu też oddychają toksycznym powietrzem” – tak informowała kampania społeczna stworzona przez AMV BBDO LONDON. Billboardy, za które odpowiada organizacja środowiskowa Central Office of Public Interest (COPI), pojawiły się m.in. w Chelsea i Westminster, gdzie domy sprzedawane są za miliony funtów. Na plakatach znajdują się ostrzeżenia, że luksusowe nieruchomości mogą kosztować nowych właścicieli „rękę, nogę i płuco”.

 

PHARMA LIONS


Woojer: SICK BEATS

Grand Prix w kategorii  Regulated

Agencja: AREA 23, AN FCB HEALTH NETWORK COMPANY NEW YORK

SICK BEATS firmy Woojer to pierwsza na świecie kamizelka do oczyszczania dróg oddechowych w leczeniu mukowiscydozy i która wykorzystuje do tego sprawdzoną metodę terapii falami dźwiękowymi. Z urządzenia chętnie korzystają dzieci, gdyż jest ono podłączone do Spotify (twórcy przeszukali 30 milionów utworów w bibliotece Spotify pod kątem częstotliwości terapeutycznych, wybierając tysiące utworów o częstotliwości 40 Hz do użytku z kamizelką SICK BEATS).

 

HEALTH & WELLNESS LIONS


BECO: #StealOurStaff

Grand Prix w kategorii  OTC Applications

Agencja: TBWALONDON

BECO swoją kampanią chce zmniejszyć rynkową lukę w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, która jest dużym problemem w Wielkiej Brytanii. Przekaz jest skierowany do osób na wyższych stanowiskach, które są odpowiedzialne za zatrudnianie personelu. Trafiać ma do nich hasło #StealOurStaff.

ESSITY: #WOMBPAINSTORIES

Grand Prix w kategorii  Brand-led Education & Awareness

Agencja: AMV BBDO LONDON

Wombstories złamały wszystkie konwencje, aby wytyczyć nowe możliwości w budowaniu świadomości na temat zdrowia kobiet. Kampania pokazuje historie, które społeczeństwo mogłoby uznać za wstydliwe – chodzi bowiem o problemy zdrowotne związane z macicą. „Stworzyliśmy nowy język bólu, który pomaga w diagnozowaniu przeoczonych schorzeń” – mówią autorzy kampanii.