Carrefour i Galeria Morena z systemem zwiększającym bezpieczeństwo osób niewidomych

Carrefour i Galeria Morena z systemem zwiększającym bezpieczeństwo osób niewidomych
W Galerii Morena zainstalowano system znaczników „TOTUPOINT”, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Owe działanie jest realizowane przez firmę Carrefour, która jest właścicielem galerii w Gdańsku.
O autorze
1 min czytania 2019-07-19

Na terenie gdańskiej Galerii Morena zainstalowano 20 znaczników o nazwie „TOTUPOINT” – są to niewielkie kostki, które znajdują się w kluczowych miejscach galerii m.in. przy wejściach, toaletach czy windach. Ze znaczników można korzystać przy pomocy specjalnej aplikacji o nazwie „TOTUPOINT”.

Owy system ułatwia poruszanie się w galerii niewidomym i niedowidzącym – w momencie, gdy osoba używająca aplikacji zbliża się do miejsca ze znacznikiem, urządzenie emituje krótki dźwięk pozwalający słuchem odnaleźć to miejsce. Jednocześnie aplikacja wysyła powiadomienie, opisujące najbliższe otoczenie do użytkownika.

– Carrefour w swoich sklepach i obiektach handlowych wdraża szereg innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort i ułatwiających zakupy klientom. TOTUPOINT w Galerii Morena to jedno z takich rozwiązań. Ma ono też ważny wymiar społeczny i wpisuje się w działania CSR firmy. System ułatwia orientację klientom niewidomym i niedowidzącym, a tym samym zwiększa dostępność naszej galerii dla wszystkich odwiedzających. Galeria Morena jest pierwszą galerią handlową w Polsce i pierwszym miejscem w Trójmieście, w którym zainstalowano znaczniki, a fakt, że rozwiązanie się sprawdza i klienci z niego korzystają ma dla nas szczególne znaczenie oraz potwierdza, że wprowadzenie systemu do naszego obiektu to ważny krok – mówi Ewa Karska, dyrektor Działu Galerii Handlowych Carrefour Polska.

Instalacja znaczników „TOTUPOINT” w Galerii Morena to działanie wpisujące się w partnerstwo w ramach Programu Dostępność Plus, którego Carrefour jest sygnatariuszem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, Carrefour wprowadza dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Francuski artysta Regis Kern stworzył wydruki 3D przedstawiające reprodukcje słynnych obrazów największych mistrzów malarstwa, po to, by osoby niewidome mogły je poznać.

PS3

W 2018 roku w Warszawie została otwarta pierwsza restauracja w Polsce, w której znakomite jedzenie nie tylko jest spożywane w całkowitych ciemnościach, ale dodatkowo serwowane jest przez niewidomych kelnerów.