Akcja „Pszczele Hotele” realizowana jest przez sieć Carrefour oraz firmę „Pszczelarz Kozacki”. Jej celem jest ochrona pszczół żyjących w środowisku miejskim oraz wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. Patronem inicjatywy jest Centrum UNEP/GRID Warszawa.
W ramach akcji na dachach supermarketów Carrefour pojawiły się specjalne hotele dla tych owadów. Wraz z początkiem sierpnia inicjatywę poszerzoną o kolejną lokalizację – miasto Wrocław. Dzięki temu łącznie działa już 30 „Pszczelich Hoteli” dla owadów żyjących w miastach.
Zobacz również
PS
Takiej influencerki jeszcze nie było – pszczoła o imieniu B. za pomocą konta na Instagramie zwraca uwagę na problem wymierania pszczelich rodzin.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W kwietniu br. Pornhub wprowadził nową kategorię filmów poświęconą pszczołom – BeeSexual, w której za każde wyświetlenie filmu, platforma przekazywała pieniądze na organizacje ratujące te owady.
PS3
Holenderskie miasto Utrecht stworzyło ciekawą inicjatywę w trosce o naszą planetę – na dachach ponad 300 przystanków umieszczono mini ogrody, składające się z roślin uwielbianych przez pszczoły.
PS4
Wiele szwedzkich restauracji sieci McDonald’s stworzyło na swoich dachach ule, by ratować populację pszczół. Agencja Nord DDB postanowiła dołączyć się do akcji, tworząc ul, który wygląda jak miniaturowa wersja lokalu marki.