Celem Carrefour jest zostać światowym liderem w zakresie zmiany żywienia poprzez oferowanie klientom żywności wysokiej jakości, zdrowej i w rozsądnej cenie. Sieć chce również demokratyzować żywność ekologiczną, by stała się dostępna dla wszystkich.
W tych staraniach nie zapomina o najmłodszych, których dieta powinna kształtować dobre nawyki żywieniowe na przyszłość i składać się z produktów najwyższej jakości.
Zobacz również
Aby ułatwić rodzicom wybór spośród szerokiej gamy produktów, w wybranych sklepach sieci powstały strefy „Małego Farmera”, które stały się częścią „Zdrowej Półki”. Celem konceptu jest zebranie w jednym miejscu sklepu wszystkich zdrowych produktów przeznaczonych specjalnie dla dzieci. Większość asortymentu stanowią produkty ekologiczne, jednak znaleźć tam można także produkty dla diabetyków oraz produkty bezglutenowe. W ofercie jest ponad 60 artykułów między innymi przekąski, słodycze, kaszki i deserki, ale także makaron czy oliwa. Obecnie strefa znajduje się w kilku sklepach Carrefour, m.in. w centrum handlowym Arkadia, Reduta, Targówek oraz w Galerii Wileńskiej w Warszawie, a także w wybranych sklepach w Krakowie, Gdańsku i Toruniu. Sieć planuje dalsze wdrożenie projektu w kolejnych sklepach m.in. we Wrocławiu oraz dalszy rozwój oferty dla dzieci.
Koncept „Zdrowej Półki” to jeden z 6 tzw. actów ogłoszonych przez Carrefour w ramach programu konkretnych działań Act for Food. Klienci znajdą na niej produkty dietetyczne i dla diabetyków, żywność bogatą w składniki odżywcze, bio, bez laktozy, bez glutenu oraz produkty dla wegan i wegetarian. Już teraz dostępnych jest 1500 takich produktów. Sieć pragnie też m.in. rozszerzać ofertę produktów Carrefour BIO oraz produktów wegańskich, a także całkowicie wycofać ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego do 2025 roku. Ponadto, podejmuje intensywne działania na rzecz wsparcia polskiego rolnictwa m.in. poprzez podpisywanie kontraktów farmerskich z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców z lokalnych upraw oraz przekazanie dwóch grantów przez Fundację Carrefour o łącznej wartości bliskiej 185 000 EUR na rzecz rozwoju rolnictwa ekologicznego dla Fundacji AgriNatura oraz Społecznego Instytut Ekologicznego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing