Co to jest chatbot?
W 2016 chatboty nagle stały się gorącym tematem w świecie technologii.
Zobacz również
Chatboty są oprogramowaniem, które ma na celu automatyzację konkretnych zadań. Służą prowadzeniu spersonalizowanej i interaktywnej komunikacji z użytkownikami, działając w obrębie komunikatorów. Dostępne są na różnych platformach, tj. WeChat, Telegram, Kik, Slack czy ostatnio fejsbukowy Messenger.
Zalety chatbotów
- Dostęp – obecnie internauci częściej korzystają z komunikatorów mobilnych niż z platform mediów społecznościowych
- Łatwość wejścia – chatbota można zaprojektować bez kodowania, korzystając z darmowych serwisów do tworzenia chatbotów
- Prostota korzystania – przyciski i komendy są bardzo intuicyjne
- Content Push – chatbot daje możliwość wysyłania wiadomości do użytkowników raz na 24 h; (Messenger)
SucharBot
Jest chatbotem Suchara Codziennego zaprojektowanym na FB Messengera. Obecnie SucharBot wysyła użytkownikom 5 sucharów dziennie oraz odpowiada na kilka prostych komend (głównie reakcje na wulgaryzmy oraz komendy dotyczące wewnętrznego „menu”).
W przyszłości ma być kanałem dystrybucji treści humorystycznych w modelu – Suchar on Demand. Dla przykładu: po wpisaniu w polu tekstowym “kotki”, SucharBot będzie wysyłał suchary/memy/GIFy/wideo związane z kotami.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Aby sprawdzić SucharBota i zacząć przygodę z Suchą Inteligencją należy wykonać jeden z poniższych kroków:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Kliknąć – m.me/sucharcodzienny
- Na Messengerze – znaleźć Suchar Codzienny i „Rozpocząć” konwersację
- Na Desktopie – wysłać wiadomość „hej” przez fanpage Suchar Codzienny
Promocja SucharBota – od 1 tys. do 15 tys. użytkowników
SucharBot został uruchomiony na początku września 2016. Po trzech tygodniach testów rozpoczęliśmy akcję promocyjną. Zostały do tego wykorzystane cztery kanały Suchara Codziennego: Instagram, InstaStories, Facebook i Snapchat. Na Instagramie oraz Facebooku opublikowaliśmy po jednym poście. Na InstaStories i Snapchacie stworzyliśmy krótkie historie składające się z kilku grafik i wideo. Aby dokładnie sprawdzić konwersję z poszczególnych platform, każdy post został opublikowany pojedynczo, w krótkich odstępach czasowych.
Wyniki tej krótkiej akcji promocyjnej są zadowalające. SucharBota dodało 14 tysięcy nowych użytkowników. Zgodnie z naszym przewidywaniem, najlepszą konwersję miał Snapchat. Drugi w kwestii skuteczności był Instagram, następnie InstaStories i na końcu Facebook.
Dziwić może wyjątkowo niska skuteczność posta na Facebooku. Aby dodać SucharBota z poziomu naszego fanpage’a na Facebooku wystarczyło tylko kliknąć w link umieszczony w treści posta. Natomiast w przypadku Snapchata – zamknąć aplikację, otworzyć FB Messengera, ręcznie wyszukać użytkownika „Suchar Codzienny” i rozpocząć z nim konwersację.
Content wykorzystany do promocji SucharBota:
0. Test – zmiana Cover Photo na Facebooku
Nowe Cover Photo informujące o SucharBotcie zostało dodane na 12 dni przed akcją promocyjną. W tym czasie SucharBota dodało 1000 osób.
1. Instagram
- Rodzaj posta: video instruktażowe
- Zasięg: 125 tysięcy
- Osoby, które dodały SucharBota: 5000
- Konwersja: 4%
…
“Bots will become an integral aspect of our lives and are the next step of mobile innovation” – Nicolas Beraudo, MD EMEA of App Annie
2. Instagram Stories
- Rodzaj posta: grafika + video instruktażowe
- Zasięg: 100 tysięcy
- Osoby, które dodały SucharBota: 2200
- Konwersja: 2,2%
3. Facebook
- Rodzaj posta: GIF + informacja
- Zasięg: 360 tysięcy
- Osoby, które dodały SucharBota: 700
- Konwersja: 0,002%
…
“People are now spending more time in messaging apps than in social media and that is a huge turning point. Messaging apps are the platforms of the future and bots will be how their users access all sorts of services.” — Peter Rojas, Entrepreneur in Residence at Betaworks
4. Snapchat
- Rodzaj posta: video instruktażowe
- Zasięg: 50 tysięcy
- Osoby, które dodały SucharBota: 6000
- Konwersja: 12%
Więcej o botach
chatbotsmagazine.com
Podziękowanie
Chcemy szczególnie podziękować Paulinie Barlik za współpracę przy projektowaniu SucharBota.
…
Paulina Barlik, UX Designer
kontakt: linkedin oraz e-mail: [email protected]
Case study ukazało się pierwotnie na englishrebels.atavist.com.