Limango Polska podejmuje to wyzwanie, systematycznie rozwijając analitykę internetową w swojej organizacji w oparciu o poprawne dane, odpowiednie kompetencje i efektywne procesy.
– Pierwszym krokiem w realizacji długofalowej strategii rozwoju kompetencji analityki biznesowej był projekt budowy analityki internetowej w organizacji. Postanowiliśmy, że chcemy osiągnąć stan, w którym zamiast mówić, że „sprzedaliśmy wczoraj 200 par butów dziecięcych”, będziemy mogli powiedzieć, że „sprzedamy pojutrze do południa 200 par butów dziecięcych w Warszawie”. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy ogromnego postępu w zakresie analityki, lecz zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy – mówi Martin Solarski, CEO Limango Polska.
Zobacz również
Jak sprawić, żeby analityka internetowa nadążyła za szybko rosnącym, nieustannie zmieniającym się biznesem e-commerce i przynosiła wymierne zyski?
To pytanie jakiś czas temu zadał sobie zespół limango.pl. Odpowiedzią jest wdrożenie procesów i narzędzi analityki internetowej, które odpowiadają na konkretne potrzeby biznesu.
Roczny projekt zaowocował rozwijaniem organizacji w trzech strategicznych obszarach analityki internetowej: wykorzystania narzędzi, takich jak Google Analytics i Google Tag Manager, stworzeniu i usprawnieniu procesów analityki internetowej – między innymi procesu ciągłej analizy danych oraz budowie kompetencji w Dziale Analityki.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jednym z najważniejszych procesów w organizacji jest proces analizy danych. Pierwszym etapem jest gromadzenie rzetelnych i użytecznych danych. Na ich podstawie stawiamy hipotezy. Dzięki jasno sprecyzowanym hipotezom wypracowujemy rekomendacje – definiujemy zmiany, które należy wprowadzić, aby usprawnić analizowane obszary. Następnie podejmujemy działania, które, w dłuższej lub krótszej perspektywie, mają wpłynąć na poprawę wyników finansowych firmy – mówi Mateusz Dałek, Head of Project Management Department Conversion.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przystępując do projektu Limango Polska zdiagnozował 5 głównych wyzwań, którym należy sprostać:
- Zapewnienie wysokiej jakości, poprawności i kompletności danych, które pozwalają podejmować skuteczne decyzje biznesowe
- Stworzenie samodzielnego działu Analityki w organizacji, w dużym stopniu niezależnego od działu IT
- Usprawnienie wdrożeń i wygenerowanie oszczędności dzięki usystematyzowaniu procesów biznesowych m.in. w zakresie współpracy z działem IT
- Uruchomienie procesu ciągłego mierzenia sukcesu, między innymi dzięki wykorzystaniu kokpitów menedżerskich i integracji danych z różnych źródeł
- Reagowanie na zmiany w biznesie, dzięki zapewnieniu śledzenia pomiędzy klubem zakupowym limango.pl oraz outlet.limango.pl
Pobierz case study i dowiedz się, jak krok po kroku zespół Limango Polska procesował kolejne wyzwania.
Przeczytaj jak realizowano założone cele biznesowe. Przekonaj się, w jaki sposób budowa analityki internetowej w limango.pl przyniosła wymierne korzyści w postaci zwiększenia rentowności organizacji dzięki danym i jak budowa organizacji opartej o dane przekłada się na podejmowanie skuteczniejszych decyzji biznesowych.