Case study: Jak Limango Polska wykorzystuje analitykę internetową do zwiększania rentowności swojego biznesu?

W dobie Big Data, kiedy możemy zmierzyć każdy ruch użytkownika w serwisie i raportować wszystkie jego aktywności, prawdziwym wyzwaniem staje się tworzenie analiz, będących podstawą podejmowania trafnych decyzji biznesowych i skutecznych działań w oparciu o dane.
O autorze
1 min czytania 2015-05-11

Limango Polska podejmuje to wyzwanie, systematycznie rozwijając analitykę internetową w swojej organizacji w oparciu o poprawne dane, odpowiednie kompetencje i efektywne procesy.

– Pierwszym krokiem w realizacji długofalowej strategii rozwoju kompetencji analityki biznesowej był projekt budowy analityki internetowej w organizacji. Postanowiliśmy, że chcemy osiągnąć stan, w którym zamiast mówić, że „sprzedaliśmy wczoraj 200 par butów dziecięcych”, będziemy mogli powiedzieć, że „sprzedamy pojutrze do południa 200 par butów dziecięcych w Warszawie”. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy ogromnego postępu w zakresie analityki, lecz zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy – mówi Martin Solarski, CEO Limango Polska.

Jak sprawić, żeby analityka internetowa nadążyła za szybko rosnącym, nieustannie zmieniającym się biznesem e-commerce i przynosiła wymierne zyski?

To pytanie jakiś czas temu zadał sobie zespół limango.pl. Odpowiedzią jest wdrożenie procesów i narzędzi analityki internetowej, które odpowiadają na konkretne potrzeby biznesu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Roczny projekt zaowocował rozwijaniem organizacji w trzech strategicznych obszarach analityki internetowej: wykorzystania narzędzi, takich jak Google Analytics i Google Tag Manager, stworzeniu i usprawnieniu procesów analityki internetowej – między innymi procesu ciągłej analizy danych oraz budowie kompetencji w Dziale Analityki.

Jednym z najważniejszych procesów w organizacji jest proces analizy danych. Pierwszym etapem jest gromadzenie rzetelnych i użytecznych danych. Na ich podstawie stawiamy hipotezy. Dzięki jasno sprecyzowanym hipotezom wypracowujemy rekomendacje – definiujemy zmiany, które należy wprowadzić, aby usprawnić analizowane obszary. Następnie podejmujemy działania, które, w dłuższej lub krótszej perspektywie, mają wpłynąć na poprawę wyników finansowych firmy – mówi Mateusz Dałek, Head of Project Management Department Conversion.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przystępując do projektu Limango Polska zdiagnozował 5 głównych wyzwań, którym należy sprostać:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Zapewnienie wysokiej jakości, poprawności i kompletności danych, które pozwalają podejmować skuteczne decyzje biznesowe
  • Stworzenie samodzielnego działu Analityki w organizacji, w dużym stopniu niezależnego od działu IT
  • Usprawnienie wdrożeń i wygenerowanie oszczędności dzięki usystematyzowaniu procesów biznesowych m.in. w zakresie współpracy z działem IT
  • Uruchomienie procesu ciągłego mierzenia sukcesu, między innymi dzięki wykorzystaniu kokpitów menedżerskich i integracji danych z różnych źródeł
  • Reagowanie na zmiany w biznesie, dzięki zapewnieniu śledzenia pomiędzy klubem zakupowym limango.pl oraz outlet.limango.pl

Pobierz case study i dowiedz się, jak krok po kroku zespół Limango Polska procesował kolejne wyzwania.

Przeczytaj jak realizowano założone cele biznesowe. Przekonaj się, w jaki sposób budowa analityki internetowej w limango.pl przyniosła wymierne korzyści w postaci zwiększenia rentowności organizacji dzięki danym i jak budowa organizacji opartej o dane przekłada się na podejmowanie skuteczniejszych decyzji biznesowych.