Castorama wprowadza „Ciche godziny” we wszystkich swoich sklepach

Od 9 maja 2023 roku we wszystkich sklepach Castorama zaczną obowiązywać tzw. „Ciche godziny”. Inicjatywa skierowana jest do osób wrażliwych na dźwięki, mających problemy z narządami słuchu oraz będącymi w spektrum autyzmu.
O autorze
1 min czytania 2023-05-09

Wyłączając muzykę i komunikaty głosowe na dwie godziny w każdy wtorek i czwartek, Castorama daje możliwość zrobienia zakupów w bardziej komfortowych i przyjaznych warunkach, które pozwolą wielu osobom uniknąć dużego stresu.   

Czym są ciche godziny? 

„Ciche godziny” to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i ułatwienie zakupów Klientom wrażliwym na bodźce dźwiękowe. Inicjatywa ta staje się coraz powszechna – dzięki temu budowana jest świadomość wśród społeczeństwa na temat autyzmu. Dla większości osób ze zdiagnozowanym ASD (z angielskiego autism spectrum disorder), zakupy są negatywnym doświadczeniem, a kolejki i hałas są uciążliwymi elementami zakupów. Castorama chce poprawić warunki ich codziennego funkcjonowania.

 „Ciche godziny” będą obowiązywały w następujących dniach i godzinach: 

Wtorek, 9:00 – 11:00 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czwartek, 9:00 – 11:00   

Aby wspierać i budować świadomość 

Dzięki wprowadzeniu „Cichych godzin” w sklepach, Castorama chce wspierać osoby z ASD i ich rodziny, oraz budować świadomości społeczną na temat trudności, z którymi każdego dnia muszą się mierzyć. Ważne jest również kształtowanie właściwych postaw prospołecznych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Szczególnie dużą barierą w codziennym funkcjonowaniu dla osób ze spektrum autyzmu są nadmierne bodźce, takie jak np. głośna muzyka. Zadbanie o większy komfort osób, którym nadmiar i natężenie bodźców utrudniają zakupy, jest bardzo istotne. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Niedawno obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – to dobra okazja, by pokazać nasze wsparcie osobom borykającym się z tym zaburzeniem oraz ich rodzinom. Zależy nam, by nasi Klienci czuli się komfortowo, robiąc zakupy w sklepach Castorama. Cieszymy się, że możemy w ten sposób przyczynić się do poprawy świadomości na temat autyzmu i działać razem w słusznej sprawie – mówi Michał Gutkowski, Dyrektor ds. Zaangażowania

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Według Światowej Organizacji Zdrowia autyzm występuje u 1 na 100 osób, co oznacza, że w Polsce żyje 400 000 osób z autyzmem. Należy jednak pamiętać, że na tej liczbie się nie kończy, ponieważ oprócz osób ze spektrum, są jeszcze ich bliscy, co sprawia, że autyzm dotyczy nawet 3 mln osób w Polsce.

PS Beniamin Schön (Castorama): Dla Castoramy zawsze najważniejsi byli ludzie i relacje między nimi

– Chcemy zainspirować Polaków do wspólnych aktywności i spędzania czasu w gronie najbliższych – na temat kampanii Castoramy „Razem Najlepiej”, a także o nowym haśle reklamowym marki rozmawialiśmy z Beniaminem Schönem, dyrektorem ds. klienta i digitalu w Castoramie.