Wyłączając muzykę i komunikaty głosowe na dwie godziny w każdy wtorek i czwartek, Castorama daje możliwość zrobienia zakupów w bardziej komfortowych i przyjaznych warunkach, które pozwolą wielu osobom uniknąć dużego stresu.
Czym są ciche godziny?
„Ciche godziny” to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i ułatwienie zakupów Klientom wrażliwym na bodźce dźwiękowe. Inicjatywa ta staje się coraz powszechna – dzięki temu budowana jest świadomość wśród społeczeństwa na temat autyzmu. Dla większości osób ze zdiagnozowanym ASD (z angielskiego autism spectrum disorder), zakupy są negatywnym doświadczeniem, a kolejki i hałas są uciążliwymi elementami zakupów. Castorama chce poprawić warunki ich codziennego funkcjonowania.
Zobacz również
„Ciche godziny” będą obowiązywały w następujących dniach i godzinach:
Wtorek, 9:00 – 11:00
Czwartek, 9:00 – 11:00
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aby wspierać i budować świadomość
Dzięki wprowadzeniu „Cichych godzin” w sklepach, Castorama chce wspierać osoby z ASD i ich rodziny, oraz budować świadomości społeczną na temat trudności, z którymi każdego dnia muszą się mierzyć. Ważne jest również kształtowanie właściwych postaw prospołecznych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Szczególnie dużą barierą w codziennym funkcjonowaniu dla osób ze spektrum autyzmu są nadmierne bodźce, takie jak np. głośna muzyka. Zadbanie o większy komfort osób, którym nadmiar i natężenie bodźców utrudniają zakupy, jest bardzo istotne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Niedawno obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – to dobra okazja, by pokazać nasze wsparcie osobom borykającym się z tym zaburzeniem oraz ich rodzinom. Zależy nam, by nasi Klienci czuli się komfortowo, robiąc zakupy w sklepach Castorama. Cieszymy się, że możemy w ten sposób przyczynić się do poprawy świadomości na temat autyzmu i działać razem w słusznej sprawie – mówi Michał Gutkowski, Dyrektor ds. Zaangażowania
Według Światowej Organizacji Zdrowia autyzm występuje u 1 na 100 osób, co oznacza, że w Polsce żyje 400 000 osób z autyzmem. Należy jednak pamiętać, że na tej liczbie się nie kończy, ponieważ oprócz osób ze spektrum, są jeszcze ich bliscy, co sprawia, że autyzm dotyczy nawet 3 mln osób w Polsce.
PS Beniamin Schön (Castorama): Dla Castoramy zawsze najważniejsi byli ludzie i relacje między nimi
– Chcemy zainspirować Polaków do wspólnych aktywności i spędzania czasu w gronie najbliższych – na temat kampanii Castoramy „Razem Najlepiej”, a także o nowym haśle reklamowym marki rozmawialiśmy z Beniaminem Schönem, dyrektorem ds. klienta i digitalu w Castoramie.