Druk 3D to technologia, która daje coraz więcej możliwości firmom z różnych branż. Przykładem tego jest chociażby KFC, które w ubiegłym roku nawiązało współpracę z rosyjską firmą technologiczną 3D Bioprinting Solutions – w jej ramach marka chce oferować swoim klientom nuggetsy z kurczaka wydrukowane na biodrukarce 3D. Nowy proces produkcji mięsa z kurczaka ma przede wszystkim na celu przyczynienie się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.
Teraz z druku 3D postanowiło skorzystać CCC. Firma zakupiła właśnie drukarkę 3D do szczegółowego prototypowania rozwiązań z zakresu wzornictwa i designu, w tym obuwia, elementów brandingu, wzorów podeszw, bieżników, a także elementów funkcjonalnych lub ozdobnych.
Zobacz również
Dzięki drukarce 3D projektanci marki zdobędą możliwość efektywnej pracy w modelu iteracyjnym. Polega on na sukcesywnym nanoszeniu zmian na opracowany prototyp w celu jego doskonalenia, aż do momentu osiągnięcia zamierzonego rezultatu. Innowacyjne rozwiązania wzornicze będzie można zweryfikować i przetestować w bardzo krótkim czasie, na etapie funkcjonalnego prototypu – wprost z gotowego wydruku modelu 3D.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jedną z zalet wspomnianego urządzenia jest również możliwość uzyskania bardzo skomplikowanych geometrii, których nie udałoby się zrealizować tradycyjnymi metodami lub byłoby to bardzo drogie i czasochłonne. Zakupiona drukarka 3D pozwala na produkcję przedmiotów o wielkości 25,5 × 25,2 × 20 cm, a wysokość pojedynczej warstwy, z której powstaje model, wynosi zaledwie 16 mikrometrów (0,016 mm). Urządzenie obsługuje 17 materiałów o różnych właściwościach mechanicznych, np. materiały sztywne i wytrzymałe, elastyczne imitujące właściwości gumy, przezroczyste, o właściwościach polipropylenu, odporne na wysokie temperatury, a także biokompatybilne dopuszczone do kontaktu z ludzką skórą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dzięki drukarce 3D, będziemy mogli przetestować jeszcze więcej kreatywnych rozwiązań. Skrócimy czas procesu otrzymania prototypu, który teraz od momentu konceptu i szkicu, do momentu uzyskania w pełni funkcjonalnego modelu przestrzennego, będziemy w stanie realizować we własnym zakresie. Technologia druku 3D otwiera nam drzwi do dopracowania jakości wzoru produktu w jeszcze większym niż dotąd stopniu – powiedział Piotr Kita, creative design team leader w Grupie CCC.
To jednak nie wszystko – jak zapewniają przedstawiciele CCC, drukarka 3D znajdzie swoje zastosowanie także m.in. w projektach Działu Marketingu i Visual Merchandising, bowiem będzie ona wykorzystywana do opracowania funkcjonalnych i konstrukcyjnych prototypów wystroju salonów, w tym aranżacji wnętrz.
PS
Zaprojektowany przez Zortrax motocykl powstał przy użyciu drukarek M200 oraz M300. To pierwszy tego typu projekt firmy, który ma przede wszystkim pokazać możliwości technologii druku 3D w branży motoryzacyjnej.
PS2
Grupa CCC po udanym i dobrze przyjętym przez klientów pilotażu ekspresowych dostaw produktów nawet w 60 minut rozszerza usługę o siedem kolejnych miast. Szybkie dostawy obuwia zamówionego online są dostępne także w Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Gdańsku oraz Gdyni.