Ostatnimi czasy wiele mówi się na temat negatywnego wpływu produkcji mięsa na nasze środowisko. W związku z tym wiele znanych firm szuka swego rodzaju alternatywnych sposobów na to, by dalej dostarczać swoim klientom wysokiej jakości potrawy, zarówno mięsne, jak i roślinne, jednocześnie zmniejszając emisję gazów cieplarnianych.
Przykładem tego jest chociażby Burger King, który planuje wprowadzić tzw. „ekowhoppera” – czyli specjalną wersję kultowego burgera składającego się z mięsa bydła, które było karmione trawą cytrynową. Badania przeprowadzone przez Narodowy Uniwersytet Autonomiczny Meksyku oraz Uniwersytet Kalifornijski w Davis pokazały bowiem, że dodawanie ok. 100 gramów liści trawy cytrynowej do codziennej diety krów pomaga uwalniać im nawet o 30% mniej metanu do atmosfery.
Zobacz również
Teraz na inny ciekawy pomysł wpadła sieć KFC. Marka nawiązała współpracę z rosyjską firmą technologiczną 3D Bioprinting Solutions, w ramach której zamierza oferować swoim klientom nuggetsy z kurczaka wyprodukowane w technologii druku 3D.
Rosyjska firma, mając do dyspozycji komórki drobiowe oraz roślinne, będzie „drukować” elementy, które swoją konsystencją i smakiem będą przypominały kawałki mięsa pochodzące od zwierząt. KFC natomiast dostarczy 3D Bioprinting Solutions składniki, takie jak panierka i przyprawy, co pozwoli na odtworzenie charakterystycznego smaku nuggetsów marki.
Powołując się na badanie przeprowadzone przez American Environmental Science and Technology Journal, przedstawiciele KFC zapewniają, że nowy proces produkcji mięsa z kurczaka przyczyni się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pierwsze testy „drukowanych” nuggetsów mają się odbyć jeszcze w tym roku w Moskwie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W ramach promocji holenderskiej kampanii „Week Without Meat” rotterdamski lokal KFC przez cały tydzień serwował swoim klientom wyłącznie wegetariańskie dania.
PS2
W czerwcu 2019 roku KFC wprowadziło do swoich restauracji w Wielkiej Brytanii wegańskiego burgera o dość sugestywnej nazwie – „The Imposter”, czyli oszust. Zamiast tradycyjnego kotleta z kurczaka w potrawie znajdzie się tzw. quorn.