Ceneo domaga się odszkodowania za straty, które jego zdaniem poniosło w wyniku antykonkurencyjnych praktyk Google polegających na preferowaniu własnej usługi porównywania cen w wynikach wyszukiwania Google, co zdaniem Ceneo zaszkodziło jego działalności.
Pozew jest związany z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 26.07.2017 r. (sprawa AT.39740 – Google Search (Shopping)), która została ostatecznie potwierdzona prawomocnym wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 10.09.2024 r. (C-48/22 P).
Zobacz również
Ceneo domaga się około 2,331 mld zł odszkodowania, na które składają się straty poniesione przez Ceneo (ok. 1,716 mld zł) oraz odsetki od 2013 r. do 29 listopada 2024 r. (ok. 615 mln zł). Ceneo domaga się również odsetek ustawowych od kwoty 2,331 mld zł od dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty.
Kalkulacja odszkodowania opiera się na ekspertyzie niezależnego podmiotu zajmującego się analizami ekonomicznymi dotyczącymi spraw antymonopolowych, specjalizującego się w tego typu sporach.
Spółka zdecydowała się opublikować tę informację w formie raportu bieżącego ze względu na wartość sporu. Jednakże Spółka nie jest w stanie przewidzieć wyniku postępowania sądowego ani jego trwania, ponieważ zależy to od czynności sądów, które mogą procedować przez wiele lat.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Spółka informuje, że spór ten dotyczy wyłącznie działalności prowadzonej przez Ceneo i w żaden sposób nie dotyczy działalności innych spółek w jej Grupie, w tym Allegro sp. z o.o.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O ile przepisy prawa nie stanowią inaczej, Spółka będzie informować o wszelkich istotnych wydarzeniach związanych z postępowaniem sądowym w swoich raportach rocznych i półrocznych; oraz zakończenie postępowania (lub jego konkretny etap) zostanie ogłoszone w odrębnym raporcie bieżącym.