Motywem przewodnim tegorocznego Światowego Dnia Środowiska jest przyjęte przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UN Environment) hasło #BeatAirPollution. Razem z kampanią BreatheLife stało się ono inspiracją dla tegorocznej edycji kampanii Zielona wstążka #DlaPlanety.
UN Environment stawia sobie za cel wzrost świadomości społecznej, dotyczącej problemu zanieczyszczenia powietrza. Walka z tym trudnym wyzwaniem pomoże w realizacji postulatów, zawartych w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju (SDGs), przyjętych przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
Zobacz również
„Potrzebujemy zweryfikować swoje nawyki i przyzwyczajenia. Każda wielka zmiana zaczyna się od drobnych kroków. Te drobne kroki możemy podjąć wszyscy razem, dokonując bardziej świadomych, przemyślanych wyborów konsumenckich i nie tylko. Transport, ogrzewanie, zużycie energii – to tylko niektóre z dziedzin, którymi na co dzień wpływamy na stan jakości powietrza w naszej okolicy” – czytamy w stanowisku organizatora, Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizującego w Polsce misję UN Environment.
W Światowym Dniu Środowiska – jak co roku – weźmie udział ponad sto krajów i miliony ludzi. Będą oni zobowiązywać się do podejmowania działań redukujących zanieczyszczenie powietrza i poszerzać swoją wiedzę o stojących przed nami wyzwaniach ekologicznych. EKOpostanowienia znajdują się na stronie http://dlaplanety.pl/moje-ekopostanowienie oraz poniżej:
- Nie będę korzystać z samochodu w godzinach szczytu
- Będę częściej chodzić pieszo
- Będę oszczędzać energię
- Zainteresuję się odnawialnymi źródłami energii
- Będę przestrzegać zasad segregacji odpadów
- Będę kompostować bioodpady
- Nie będę palić śmieci
- Zadbam o zieleń w swoim otoczeniu
- Będę sprawdzać stan powietrza
- Nie będę kupować więcej niż potrzebuję
Akcja Zielona wstążka #DlaPlanety, jak i cały program Centrum UNEP/GRID-Warszawa, świetnie wpisuje się w długofalową strategię firmy Unibail-Rodamco-Westfield, aktywnie działającej na rzecz środowiska. Program Better Places 2030, realizowany przez URW, stawia sobie za cel spełnianie najwyższych standardów ekologicznych, zrównoważony rozwój, a w efekcie realne zmniejszenie śladu węglowego w swojej działalności. Obiekty Unibail-Rodamco-Westfield: Arkadia, Galeria Mokotów, Wroclavia i Galeria Wileńska otrzymały certyfikacje BREEAM na poziomach Excellent i Outstanding, doceniające ekologiczne rozwiązania zastosowane w budynkach.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing