CERT Polska: Meta niedostatecznie realizuje postawione postulaty 

CERT Polska: Meta niedostatecznie realizuje postawione postulaty 
Meta nie spełniła oczekiwań w walce z oszustwami online – wynika z analizy CERT Polska. Kluczowe rekomendacje, takie jak skuteczniejsza moderacja treści w języku polskim, wciąż nie zostały wdrożone, a eksperci apelują o pilne działania.
O autorze
1 min czytania 2025-03-31

Przedstawiciele CERT Polska uznali, że Meta nie spełniła wszystkich przedstawionych w ubiegłym roku przez ekspertów z działającego w NASK zespołu CERT Polska postulatów. Ich celem miała być poprawa bezpieczeństwa Polaków w sieci. Pełna lista oczekiwań wobec firmy Meta została opublikowana 4 grudnia 2024 roku, jednak dziś już wiadomo, że postulaty nie zostaną zrealizowane w 100%.

– NASK stoi na straży bezpieczeństwa użytkowników polskiego internetu. Potrzebujemy do tego współpracy ze strony właścicieli platform internetowych takich jak Meta. Oczekujemy, że przedstawione przez nas rozwiązania zostaną niezwłocznie wdrożone – podkreśla Radosław Nielek, dyrektor instytutu NASK.

Jak się okazuje, nie zostaną wprowadzone w życie reguły dotyczące treści promujących domeny wymienione na Liście Ostrzeżeń CERT Polska i ich automatycznego blokowania. Ponadto nie będzie też zmian w indeksowaniu treści Bibliotece Reklam. Przedstawiciele CERT Polska nie uznali również za satysfakcjonujące zmian w rozpatrywaniu zgłoszeń treści z poziomu zwykłych kont.

Główne wątpliwości dotyczą postulatu rozbudowy zespołu polskojęzycznych moderatorów, w stosunku do którego Meta w ogóle nie udzieliła odpowiedzi. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku problemu proaktywnego blokowania kont i stron, które publikują szkodliwe reklamy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Meta wprowadza tylko niektóre zmiany

Firma Meta zrealizowała niektóre z postulatów wystosowanych przez CERT Polska. Technologie pozwalające na rozpoznawanie twarzy w celu wykrywania fake’owych reklam są krokiem naprzód, jednak nie rozwiązują problemu w pełni. Przedstawiciele CERT Polska wciąż podkreśla potrzebę bardziej zdecydowanych działań ze strony Meta w zakresie moderacji, współpracy z organami ścigania oraz lokalnymi organizacjami zajmującymi się bezpieczeństwem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej na temat niespełnienia przez firmę Meta wymagać postawionych przez CERT Polska przeczytasz >> TUTAJ.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: www.cert.pl

PS CERT przestrzega przed oszustwami na „niedostarczoną paczkę”