CHAMLET 2013 – zgłoszenia

CHAMLET to festiwal najgorszej reklamy. Główna idea przedsięwzięcia od lat nie uległa zmianie - wciąż jego elementarnym celem jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej; na szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej.
O autorze
2 min czytania 2013-11-28

Przyglądając się (niewesołej) rzeczywistości wokół nas, przyjmując setki zgłoszeń do tegorocznej nagrody, a także odbierając sygnały o coraz szerzej zakrojonych akcjach, ukierunkowanych na oczyszczanie przestrzeni z reklamowego chaosu, widać, że te działania mają sens, a idea festiwalu – wciąż żywa i aktualna.

4 listopada organizatorzy festiwalu najgorszych reklam CHAMLET ogłosili zakończenie przyjmowania zgłoszeń do tegorocznego konkursu. Internauci przesyłali propozycje najgorszych reklam za pośrednictwem fanpage’a oraz platformy www.chamlet.pl. Zebrano blisko 400 zgłoszeń, dominowały materiały z kategorii DRUK, popularnością cieszyły się także przykłady marnych koncepcji w kategorii INTERNET. Spośród zebranych propozycji Jury wyłoni 10 nominowanych oraz 1 zwycięzcę w każdej z kategorii.

 Wśród zgłoszonych prac znalazły się m.in.:

źródło: www.facebook.com/chamlety

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

spot DX2:

Grześki „Mama”:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Arthron Complex:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Reklama Saturna:

W tym roku przed trudnym wyborem stanie Jury w składzie:

  • prof. Michael Fleischer / Uniwersytet Wrocławski
  • prof. Grażyna Habrajska / Uniwersytet Łódzki
  • prof. Alosza Awdiejew / Uniwersytet Jagielloński
  • dr Michał Grech / Uniwersytet Wrocławski
  • Dirk Henkelmann / dyrektor kreatywny agencji dundp www.dundp.com, były dyrektor kreatywny agencji TBWA Berlin
  • oraz niehonorowy członek jury, mgr Mariusz Wszołek / Uniwersytet Wrocławski

Zmiany

W tym roku festiwal idzie dalej – organizatorzy postanowili nie stać w miejscu i rozwijać inicjatywę. Wprowadzony został szereg zmian, których twórcy mają nadzieję, że spotkają się z entuzjazmem publiczności CHAMLETA, a także – przyciągną nowych odbiorców.

Zasadniczą zmianą jest nowe miejsce gali – poprzednie edycje odbywały się w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, w tym roku, powodu coraz większej liczby widzów, przeniesiona została do największej auli uniwersyteckiej, na Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii. Odświeżeniu uległy także kategorie – w dalszym ciągu wyróżnienia zostaną wręczone w pięciu obszarach, jednak w tym roku reklama prasowa oraz outdoorowa połączone zostały w jedną szeroką kategorię DRUK, zaś w wolne miejsce utworzona została całkiem nowa kategoria INTERNET, w odpowiedzi na zwiększający się zakres możliwości reklamowych w sieci.

Najważniejszą zmianą jest rozszerzenie formuły festiwalu – tegoroczny CHAMLET powiększył obszar swoich działań o warsztaty kreatywne oraz prelekcje, które w myśl naszej idei “jest źle. można inaczej” są próbą podjęcia tematu przez organizatorów i pokazania, w jaki sposób to ‘inaczej’ można osiągnąć.

Szczegóły

Warsztaty kreatywne to inicjatywa dla wszystkich, których interesuje szeroko pojęta przestrzeń reklamowa, ale także dla tych, którzy chcą wziąć udział w procesie kreatywnym oraz poznać techniki i narzędzia potrzebne do stworzenia ciekawych i przemyślanych konceptów. Warsztaty poprowadzone zostaną przez wykładowców Projektowania Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego. Odbędą się 29 listopada w przestrzeni klubu PUZZLE i potrwają od godziny 9:00 do 15:00. Warsztaty są bezpłatne, jednakże objęte całkowitą rezerwacją miejsc. Popularność inicjatywy przeszła oczekiwania organizatorów – w ciągu 2 dni od ogłoszenia zapisów, zapełniły się wszystkie miejsca. Zapisy trwały od 7 listopada.

Prelekcje CHAMLET to z kolei mini-wykłady, wprowadzające w tematykę reklamy i komunikacji społecznej. Prelegentami będą Dirk Henkelman, prof. Michael Fleischer, prof. Tomasz Zaleśkiewicz oraz Tomasz Pawłowski (Zgorzkniały Copywriter). Opowiedzą m.in. o najnowszych trendach w reklamie, przedstawią interesujące case’y i zaproszą uczestników do inspirującej dyskusji. Prelekcje zaczną się o godzinie 16:00 i potrwają do 18:30, odbędą się na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, w budynku D. Prelekcje są otwarte i bezpłatne.

Szczegółowy program wydarzenia

1. Warsztaty – Klub Puzzle, Przejście Garncarskie 2, Wrocław

  • 09:00-11:00 Jak robić reklamę bez reklamy? Mariusz Wszołek / Uniwersytet Wrocławski limit: 25 miejsc
  • 11:15-13:15 Nowe techniki komunikowania w reklamie Michał Grech / Uniwersytet Wrocławski limit: 25 miejsc
  • 13:30-15:00 Warsztat Copywritera Piotr Maciejczyk / Uniwersytet Wrocławski limit: 25 miejsc

2. Prelekcje – Sala im. Witolda Świdy budynek D Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, ul. Uniwersytecka 7/10, Wrocław

  • 16:00-16:30 prof. Michael Fleischer / Uniwersytet Wrocławski / SWPS „Naród z reklamą, reklama z narodem!”
  • 16:30-17:00 Dirk Henkelmann / agencja DundP „Is bad advertising really bad advertising?” wykład w języku angielskim
  • 17:00-17:30 prof. Tomasz Zaleśkiewicz / SWPS „Reklama okiem psychologa”
  • 17:30-18:00 Tomasz Pawłowski / Zgorzkniały Copywriter „Content PR – Social Media nie sprzedają. 3 grzechy, które popełniają agencje”

3. Gala finałowa – Sala Unii Europejskiej budynek D Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego ul. Uniwersytecka 7/10, Wrocław – 19:00-20:30