Your KAYA od samego początku angażuje się w rozmaite, autorskie akcje społeczne, podważające tabu i normalizujące intymne tematy, tak często pomijane w sferze publicznej. Kolejną inicjatywą marki jest więc specjalna kampania na Dzień Ojca, za którą (nie) kryje się ważne przesłanie: by ojcowie także angażowali się w życie dorastających córek. Pomoże im w tym… facebookowy chatbot.
Your KAYA to nie tylko marka specjalizująca się w naturalnych produktach do higieny intymnej i pielęgnacji. Dla wielu to znacznie więcej. To przestrzeń, w której tematów tabu się nie chowa, tylko bez pardonu kładzie je na ławę. Tym razem w ramach swojej akcji społecznej Your KAYA zwraca się do ojców w dzień ich święta – chce pokazać, że oni również mogą brać czynny udział w dojrzewaniu swoich pociech i być z nimi blisko, okazując wsparcie i zrozumienie w tak trudnym i skomplikowanym dla nich czasie.
Pierwsza miesiączka, uczuciowe zagwozdki i odnajdywanie siebie mogą przyprawiać o zakłopotanie, dlatego od 23 czerwca każdy tata będzie miał okazję przeprowadzić symulację rozmowy z córką, która właśnie stawia pierwsze kroki w okresowej rzeczywistości, tak aby lepiej się do niej przygotować – bez skrępowania, stresu i wstydu.
Zobacz również
– W Dzień Ojca pomyśleliśmy zwłaszcza o tych, którzy samotnie wychowują córki i nie zawsze są przygotowani na rozmowę o miesiączce. Postanowiliśmy dać im narzędzie, dzięki któremu będą czuli się pewniej i zdobędą trochę informacji, ale w prosty i przystępny sposób. Oczywiście zachęcamy do tej rozmowy wszystkich innych, bo nie ma absolutnie żadnych powodów, by dla kogokolwiek okres był tematem tabu i by otaczać go jakąś tajemnicą – wyjaśnia Kaja Rybicka, współzałożycielka marki.
Dzięki chatbotowi chętni dowiedzą się, w jaki sposób otwarcie komunikować dziecku naturalność okresu, a także m.in. jakie środki intymne może stosować i jak zaradzić bólom miesiączkowym. A na końcu rozmowy na każdego dzielnego tatę czekać będzie przyjemna niespodzianka.
W kampanię na Dzień Ojca ochoczo angażują się także instagramowi influencerzy oraz znani TikTokerzy, tacy jak @muapolina @fagatkaaa czy @juliazugaj.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kto zna Your KAYA, ten wie, że na tej akcji się nie skończy. Odkąd marka działa, pomogła już fundacjom takim jak Kosmos dla Dziewczynek, Rak’n’Roll, Centrum Praw Kobiet, Kampania Przeciw Homofobii i wielu innym, które wpisują się w jej filozofię, czyli: wszyscy jesteśmy równi, więc zasługujemy na równe traktowanie. To, że ich przyszłe kampanie również zwiększą świadomość społeczną i zaadresują ważne problemy, nie ulega wątpliwości – warto na nie czekać.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat akcji na Dzień Ojca można zaczerpnąć z Facebooka Your KAYA oraz profilu @yourkaya na Instagramie, gdzie z okazji tego ważnego święta publikowane będą cenne, edukacyjne treści.
Kampania powstała przy współpracy z agencją kreatywną Must Be Loud oraz platformą KODA bots, odpowiedzialną za wdrożenie chatbota.