„Chce się Ż w Polsce”: Żywiec startuje z ogólnopolską kampanią i udowadnia, że w Polsce Ż smakuje najlepiej

„Chce się Ż w Polsce”: Żywiec startuje z ogólnopolską kampanią i udowadnia, że w Polsce Ż smakuje najlepiej
Tysiące przejechanych kilometrów, dziesiątki godzin zarejestrowanego materiału i mnóstwo urokliwych miejsc – wystartowała wielka, ogólnopolska kampania marki Żywiec, która udowadnia, że w Polsce chce się Ż. 
O autorze
2 min czytania 2025-06-25

W ramach akcji specjalny kamper z Januszem Chabiorem i Krzysztofem „Jankesem” Jankowskim na pokładzie odwiedza polskie miasteczka, aby sprawdzić, jak smakuje Ż poza dużymi metropoliami. Z tych wizyt powstają materiały wideo nakręcone z żywieckim humorem.

Ż w trasie

Tego lata żywiecki kamper wyrusza w trasę po Polsce – odwiedzi Żywiec, Nowy Targ, Gniezno, Ostródę, Puck i Zamość. Ta wyjątkowa podróż udowodni, że w Polsce naprawdę chce się Ż. 

Z każdej wizyty powstaje materiał wideo, ukazujący niepodrabialny klimat miejsca, mieszkańców oraz lokalny koloryt – wszystko przedstawione w charakterystycznym dla Żywca stylu. Janusz Chabior i Jankes, czyli gospodarze cyklu „Chce się Ż w Polsce”, w każdym z miast korzystają z popularnych atrakcji, rozmawiają z mieszkańcami i dają im możliwość pochwalenia się tym, co lubią w swojej okolicy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie filmy będą dostępne na kanale YouTube marki. Materiały to także doskonały przewodnik dla turystów – pokazują lokalne perełki i miejsca, w których można „przewietrzyć głowę”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Marka Żywiec od lat docenia to, co polskie – naturę, kulturę, muzykę czy modę i cieszy nas, że ta polskość coraz wyraźniej wybrzmiewa wokół nas. W tym sezonie postanowiliśmy pójść o krok dalej i zrealizować działania na naprawdę dużą skalę, łącząc angażujący content w internecie z ciekawymi doświadczeniami przygotowanymi na miejscu, podczas lokalnych eventów. Świadomie wychodzimy poza wielkie metropolie i skupiamy się na mniejszych miejscowościach, bo tam też dzieją się niezwykle inspirujące rzeczy, o których warto wiedzieć – mówi Kamila Sucharzewska, brand managerka marki Żywiec.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– „Chce się Ż w Polsce” to projekt, w którym sceny fabularyzowane spotykają się z dokumentem. Napisane dialogi przeplatają się z autentycznymi rozmowami z lokalnymi przewodnikami, do których co jakiś czas dołącza lektor – czasem komentuje, czasem tylko słucha. Zależało mi, żeby pokazać Polskę bez filtra – bez stylizacji, bez wygładzania. Z naturalnym światłem, zmienną pogodą i codziennością, która sama w sobie bywa piękna. Taka właśnie jest Polska w naszym filmie: prawdziwa, różnorodna, zaskakująca – dodaje Wojciech Barczuk, reżyser cyklu.

Ż na miejscu

Żywiec nie poprzestaje jednak tylko na tworzeniu materiałów wideo prezentujących życie w mniejszych miejscowościach, ale także faktycznie uczestniczy w codzienności ich mieszkańców.

We wszystkich odwiedzonych miastach marka dołącza do lokalnych wydarzeń z rozbudowaną strefą Ż, w której goście mogą złapać oddech, spróbować produktów Żywca oraz wziąć udział w grach i aktywnościach, takich jak: giga jenga, monidło czy ringo. Pamiątką z wakacyjnej trasy Ż i odwiedzin w poszczególnych miejscowościach są dedykowane im murale, podkreślające charakter tych miejsc.

Za ideę i realizację projektu odpowiada agencja Altavia Kamikaze + K2. Reżyserem materiałów wideo jest Wojciech Barczuk, za produkcję odpowiada dom produkcyjny Papaya Films. Postprodukcją obrazu zajęło się studio Coloroffon, a za udźwiękowienie odpowiada HALO Productions. Żywcowy kamper wyprodukowała pracownia scenografii LABO.

Współpracę z talentami koordynuje agencja Falou, a działania z influencerami prowadzi SayFlu. Za organizację eventów odpowiada agencja Less Waste Events, natomiast za sampling nowych wariantów Ż – TopArt. 

Koncepcję strategiczną i kreatywną dla marki przygotowała 2012 Agency. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom. Działania BTL dla marki Żywiec koordynuje Artegence, a za komunikację PR odpowiada agencja HOPE.

PS #TheBestOfEffie Grand Prix 2019: Żywiec „Chce się Ż”