Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2021 dla marki Visa opowiada Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.
Największy sukces w 2021 roku
Za największy sukces uważam zapoczątkowanie pierwszego etapu ewolucji naszej marki, czyli kampanii „Poznaj Visa”. Jej celem jest podkreślenie zróżnicowanych możliwości sieci Visa oraz naszego zaangażowania w globalną integrację gospodarczą. Zależało nam, żeby pokazać, że Visa może być postrzegana inaczej niż tylko i wyłącznie przez pryzmat kart płatniczych. Visa nie jest już ograniczona infrastrukturą, metodą płatności, nośnikiem ani zasięgiem sieci. Obecnie dąży do tego, aby stać się platformą do zainicjowania dowolnego typu transakcji, umożliwiając bezpieczny przepływ pieniędzy dla wszystkich i wszędzie.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku
Kluczową kwestią jest dostosowanie się i wsparcie innych w dostosowaniu do zmian wywołanych przez pandemię COVID-19. W tym roku dalej pomagaliśmy m.in. przedsiębiorcom w zaadaptowaniu się do nowej rzeczywistości, przenoszeniu działalności do internetu oraz wykorzystywaniu płatności cyfrowych. Stale chcemy podkreślać rosnącą rolę, jaką małe i średnie firmy odgrywają w lokalnych społecznościach i globalnej gospodarce. Wyrazem tego jest kampania internetowa „Voices of Access“, zapoczątkowana w tym roku, w której firmy z całego świata dzielą się swoimi wyjątkowymi historiami, pokazując innym możliwości, jakie stwarza gospodarka cyfrowa.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Najciekawsze akcje w 2021 roku
Z pewnością kampania „Poznaj Visa”, o której wspominałem wcześniej, była i jest dla nas najważniejszym wydarzeniem. Kampania uchyla rąbka tajemnicy co do ewolucji wizualnej identyfikacji marki, która wprowadzona zostanie jeszcze w tym roku. Zmiany obejmować będą odświeżone, żywsze kolory, specjalnie stworzoną czcionkę, a także zaktualizowany symbol marki wyrażający cel przyświecający organizacji, tak aby całość jak najskuteczniej działała w nowej, cyfrowej rzeczywistości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jednakże w tym roku w trakcie Igrzysk olimpijskich w Tokio ruszyliśmy również z kampanią „Nie musisz być Olimpijczykiem, żeby wygrywać”. Zachęcaliśmy w niej do szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności Visa, zarówno zbliżeniowych, jak i w internecie.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Trwająca pandemia spowodowała, że nasze społeczeństwo stało się jeszcze bardziej cyfrowe niż kiedykolwiek wcześniej. Z tego powodu coraz istotniejsze stają się kanały digitalowe.
Ważne jest jednak dla nas również korzystanie z wielu kanałów komunikacji. Przy tworzeniu każdej kampanii Visa zawsze długo zastanawiamy się nad jej celami i grupą docelową, dobierając narzędzia zgodnie z wynikami tych analiz.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
W dalszym ciągu istotna będzie konieczność wychodzenia poza wąskie myślenie o oczekiwaniach klientów, nastawione jedynie na produkty i usługi. Na znaczeniu zyskuje podejście, które w centrum komunikacji marki stawia jej wartości i zaangażowanie w życie społeczności, czyli tzw. brand purpose.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
W tym roku branży marketingowej na pewno przydało się doświadczenie nabyte podczas pierwszej fazy pandemii, gdy trzeba było z elastycznością podejść do dynamicznych zmian. Wiele marek dalej kontynuowało swoje zaangażowanie w sprawy społeczne.
3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok
W przyszłym roku na pewno będziemy dalej kontynuować akcję „Poznaj Visa”. Kampania, która wystartowała w tym roku to dopiero początek i będzie kontynuowana przez kilka najbliższych lat na ponad 200 rynkach na całym świecie, w których można płacić Visa.
Wciąż będziemy skupiać się na działaniach wspierających małych i średnich przedsiębiorców, zwłaszcza kobiet obecnych w biznesie. Visa została partnerem II edycji projektu Fundacji Kobiety e-biznesu „TOP Women w e-biznesie”. Jego celem jest edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia biznesu online. Wierzymy, że wsparcie udzielane kobietom ma wymierne przełożenie na całą gospodarkę, a zatem na nas wszystkich. Ruszyliśmy również z najnowszym cyklem filmów „Voices of Access”, gdzie pokazujemy prawdziwe historie osób, które w niespodziewany dla siebie sposób odnajdują własną drogę życiową i możliwości udziału w globalnej gospodarce. Prezentowane w filmach przykłady pokazują cel istnienia naszej marki oraz pełnię różnorodności naszej sieci.
Pozostając w centrum ekosystemu płatności, w jeszcze większym stopniu niż dotychczas będziemy działać na rzecz współpracy między naszymi partnerami: bankami, fintechami, agentami rozliczeniowymi oraz detalistami. Wszystko po to, by każdy mógł bez ograniczeń korzystać z szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności Visa.