fot. X
Po raz pierwszy informacja o tym, że chiński producent sprzętu do hodowli zwierząt wykorzystuje logo Banku Pekao SA, pojawiła się 21 listopada br. na platformie X (dawniej Twitter). Autor posta zauważa, że logo znane z materiałów polskiego banku w przypadku chińskiej firmy pojawia się zarówno na jej stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych. Okazuje się, że sytuacja trwa od kilku lat, a przedstawiciele Banku Pekao SA są go świadomi.
Zobacz również
Sprawa jest nam znana i podjęliśmy już odpowiednie działania — twierdzi Paweł Jurek, rzecznik prasowy Banku Pekao SA.
Dotychczas nie wiadomo jednak, jakie dokładnie działania Jurek miał na myśli.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
fot. Facebook
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pekao SA wraca do żubra
Historia logo banku Pekao SA z wizerunkiem żubra rozpoczęła się jeszcze w 1997 roku. Znak widniał w materiałach promocyjnych przez kolejnych 15 lat, a następnie został zastąpiony przez branding grupy UniCredit, do którego w 2012 roku dołączył Bank Pekao SA. Na powrót żubra, w zmienionych — biało-czerwonych barwach — klienci musieli poczekać do 2017 roku.
fot. X
Co ciekawe, chińska firma ShanDong Tengyue Shangqingtai Agriculture and Animal Husbandry Machinery Technology Co., Ltd. korzysta z kopii logo Pekao SA co najmniej od sierpnia 2018 roku. Proceder rozpoczął się więc już po tym, jak polski bank powrócił do tradycyjnej identyfikacji wizualnej.
PS Bank Pekao SA z kampanią promocyjną złotej karty do Konta Przekorzystnego
Wielokanałowa kampania przygotowana przez Leo Burnett dla Banku Pekao S.A., ma na celu promowanie wakacyjnej oferty banku. Agencja kreatywna odpowiada za strategię, kreację i realizację działań w telewizji, na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz w placówkach banku.
PS2 Andrzej Pągowski tworzy logo na podstawie „gotowca”, a STGU oskarża artystę o psucie wizerunku branży
Znanemu grafikowi zarzuca się niedbałość i bezrefleksyjność przy tworzeniu nowego logo dla Polskiego Związku Łowieckiego. Stanowisko Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej zostało poparte przez grono specjalistów i internautów.