fot. X
Po raz pierwszy informacja o tym, że chiński producent sprzętu do hodowli zwierząt wykorzystuje logo Banku Pekao SA, pojawiła się 21 listopada br. na platformie X (dawniej Twitter). Autor posta zauważa, że logo znane z materiałów polskiego banku w przypadku chińskiej firmy pojawia się zarówno na jej stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych. Okazuje się, że sytuacja trwa od kilku lat, a przedstawiciele Banku Pekao SA są go świadomi.
Zobacz również
-
Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Sprawa jest nam znana i podjęliśmy już odpowiednie działania — twierdzi Paweł Jurek, rzecznik prasowy Banku Pekao SA.
Dotychczas nie wiadomo jednak, jakie dokładnie działania Jurek miał na myśli.
fot. Facebook
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pekao SA wraca do żubra
Historia logo banku Pekao SA z wizerunkiem żubra rozpoczęła się jeszcze w 1997 roku. Znak widniał w materiałach promocyjnych przez kolejnych 15 lat, a następnie został zastąpiony przez branding grupy UniCredit, do którego w 2012 roku dołączył Bank Pekao SA. Na powrót żubra, w zmienionych — biało-czerwonych barwach — klienci musieli poczekać do 2017 roku.
fot. X
Co ciekawe, chińska firma ShanDong Tengyue Shangqingtai Agriculture and Animal Husbandry Machinery Technology Co., Ltd. korzysta z kopii logo Pekao SA co najmniej od sierpnia 2018 roku. Proceder rozpoczął się więc już po tym, jak polski bank powrócił do tradycyjnej identyfikacji wizualnej.
PS Bank Pekao SA z kampanią promocyjną złotej karty do Konta Przekorzystnego
Wielokanałowa kampania przygotowana przez Leo Burnett dla Banku Pekao S.A., ma na celu promowanie wakacyjnej oferty banku. Agencja kreatywna odpowiada za strategię, kreację i realizację działań w telewizji, na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz w placówkach banku.
PS2 Andrzej Pągowski tworzy logo na podstawie „gotowca”, a STGU oskarża artystę o psucie wizerunku branży
Znanemu grafikowi zarzuca się niedbałość i bezrefleksyjność przy tworzeniu nowego logo dla Polskiego Związku Łowieckiego. Stanowisko Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej zostało poparte przez grono specjalistów i internautów.