Chmura sprawdzi się szczególnie w przedsiębiorstwach, które nie są w stanie przewidzieć, jak wielu użytkowników skorzysta w danym momencie z serwisu czy aplikacji. W przypadku fizycznych serwerów po przekroczeniu progu wydolności urządzeń strona po prostu przestaje działać.
Takie sytuacje zdarzają się najczęściej w branży e-commerce np. przed Świętami Bożego Narodzenie, kiedy wzrasta zainteresowanie zakupami online. Z podobnym problemem borykają się serwisy z biletami na koncerty gwiazd czy wydarzenia sportowe, które cieszą się dużą popularnością. Kolejnym przykładem mogą być blogi bazujące na nieprzewidywalnej aktywności użytkowników.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Brak dostępu do portalu lub aplikacji skutkuje utratą zaufania do marki, a co za tym idzie stratami finansowymi i wizerunkowymi. Jak wynika z raportu „Veeam Availability Report 2017” nieplanowane przestoje w dostępności zasobów kosztują firmy nawet 21,8 mln dol. rocznie!
Serwery w chmurze dają możliwość natychmiastowego i dowolnego skalowania mocy obliczeniowej, co przekłada się na stały dostęp do danych przy płatności tylko za wykorzystaną moc obliczeniową. Wybór odpowiednio partnera w obszarze wirtualizacji w postaci doświadczonego operatora centrum danych zwiększa również bezpieczeństwo oraz stabilność działania infrastruktury IT. Ponadto klient otrzymuje wsparcie w przypadku bieżących aktualizacji czy wystąpienia incydentów.
Wiele firm, które przykładowo korzystają z własnych serwerów czy sprzętu dedykowanego w zewnętrznym centrum danych, w kolejnym kroku decyduje się na wirtualizację.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Przenieśliśmy dane do chmury ze względu na jej elastyczność i bezpieczeństwo. Dodatkowo nasz dostawca Beyond.pl korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz gwarantuje nam pomoc techniczną przez całą dobę – mówi Adam Tychmanowicz, CEO firmy Neptis SA (właściciel m.in. popularnej aplikacji dla kierowców Yanosik.pl).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nasze Data Center 2 jest jedynym w Europie Środkowo-Wschodniej centrum danych z certyfikatem Rated 4 w standardzie międzynarodowej instytucji ANSI – mówi Bartłomiej Danek, wiceprezes Beyond.pl. – Sprawia to, że na polskim rynku jesteśmy bezkonkurencyjni w zakresie bezpieczeństwa. Do tego mamy aż 12 lat doświadczenia w zarządzaniu środowiskami wirtualnymi różnej skali. Chmura gwarantuje stabilizację i dynamiczny rozwój. To dziś najlepszy sposób na efektywną pracę z firmowymi danymi – kończy.