Emocje po tegorocznych, kontrowersyjnych, mistrzostwach świata w piłce nożnej powoli opadają, jednak w sieci wciąż krążą liczne memy, mundialowe kampanie oraz RTM-y nawiązujące do meczów w Katarze. Dla wielu kibiców pozostał również niesmak po nieudanej reklamie marki Nivea.
Zobacz również
Po tym, jak Argentyna zwyciężyła z Chorwacją 3:0, a Francja pokonała w półfinale reprezentację Maroka, Nivea postanowiła stworzyć osobliwą reklamę swojego… płynu micelarnego.
Na instagramowym profilu marki pojawiło się zdjęcie smutnej modelki z barwami chorwackiej flagi na twarzy oraz napis reklamujący kosmetyk, który „zetrze wszystko poza łzami”. Z kolei drugi plakat prezentuje rozczarowaną kibickę Maroka oraz podpis „Usunie wszystko oprócz ich dziedzictwa”.
Pod zdjęciami szybko zaroiło się od komentarzy oburzonych internautów. Reklama szczególnie dotknęła chorwackich kibiców, którzy odebrali „prowokacyjny” i „oburzający” post jako kpinę z całego państwa. Co więcej, Marokańczycy zarzucają firmie ignorancję, podkreślając, że błędnie odwzorowano pięcioramienną zieloną gwiazdę z flagi państwa.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Nivea posting this on Instagram expecting to see or receive no backlash? Posting only about Croatia and Morocco? Why not post about Germany? Argentina? Or other big countries? Once people started sharing this and saying they should be cancelled they delete the posts. pic.twitter.com/hHIrcgmpnk — medyˎˊ˗ (@sanzuloops) December 16, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W odpowiedzi na liczne negatywne komentarze, Nivea szybko usunęła post, zastępując go oficjalnymi przeprosinami. Marka zapewniła, że nie zamierzała celowo urazić uczuć „tak dumnego futbolowego narodu” oraz nigdy nie podważała wielkich osiągnięć obu zespołów.
Choć kontrowersyjne posty zniknęły, w efekcie niezbyt przemyślanej reklamy w mediach społecznościowych pojawiają się liczne wezwania do bojkotu niemieckiej marki opatrzone hashtagiem #cancelnivea oraz #boycottnivea.
PS. Mundial w ogniu krytyki
Mistrzostwa świata w piłce nożnej od miesięcy budziły wielkie emocje i kontrowersje, głównie ze względu na łamanie praw człowieka w Katarze. Oto kilka przykładów marek, które postanowiły zbojkotować tegoroczny mundial.