Chorwaccy kibice oburzeni reklamą Nivea

Chorwaccy kibice oburzeni reklamą Nivea
Nivea stanęła w ogniu krytyki po opublikowaniu reklamy kosmetyku do demakijażu. Miało być zabawnie, a skończyło się na wzywaniu do bojkotu marki na chorwackim rynku.
O autorze
1 min czytania 2022-12-19

Emocje po tegorocznych, kontrowersyjnych, mistrzostwach świata w piłce nożnej powoli opadają, jednak w sieci wciąż krążą liczne memy, mundialowe kampanie oraz RTM-y nawiązujące do meczów w Katarze. Dla wielu kibiców pozostał również niesmak po nieudanej reklamie marki Nivea.

Po tym, jak Argentyna zwyciężyła z Chorwacją 3:0, a Francja pokonała w półfinale reprezentację Maroka, Nivea postanowiła stworzyć osobliwą reklamę swojego… płynu micelarnego.

Na instagramowym profilu marki pojawiło się zdjęcie smutnej modelki z barwami chorwackiej flagi na twarzy oraz napis reklamujący kosmetyk, który „zetrze wszystko poza łzami”. Z kolei drugi plakat prezentuje rozczarowaną kibickę Maroka oraz podpis „Usunie wszystko oprócz ich dziedzictwa”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pod zdjęciami szybko zaroiło się od komentarzy oburzonych internautów. Reklama szczególnie dotknęła chorwackich kibiców, którzy odebrali „prowokacyjny” i „oburzający” post jako kpinę z całego państwa. Co więcej, Marokańczycy zarzucają firmie ignorancję, podkreślając, że błędnie odwzorowano pięcioramienną zieloną gwiazdę z flagi państwa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W odpowiedzi na liczne negatywne komentarze, Nivea szybko usunęła post, zastępując go oficjalnymi przeprosinami. Marka zapewniła, że nie zamierzała celowo urazić uczuć „tak dumnego futbolowego narodu” oraz nigdy nie podważała wielkich osiągnięć obu zespołów.

fot. thedubrovniktimes.com

Choć kontrowersyjne posty zniknęły, w efekcie niezbyt przemyślanej reklamy w mediach społecznościowych pojawiają się liczne wezwania do bojkotu niemieckiej marki opatrzone hashtagiem #cancelnivea oraz #boycottnivea.

PS. Mundial w ogniu krytyki

Mistrzostwa świata w piłce nożnej od miesięcy budziły wielkie emocje i kontrowersje, głównie ze względu na łamanie praw człowieka w Katarze. Oto kilka przykładów marek, które postanowiły zbojkotować tegoroczny mundial.