Cirque du Soleil inwestuje w influencer marketing. Startuje z autorską platformą promującą artystów

Cirque du Soleil inwestuje w influencer marketing. Startuje z autorską platformą promującą artystów
Cirque du Soleil wychodzi poza utarte ścieżki i rozpoczyna tworzenie sieci influencerów. Celem projektu jest promocja artystów cyrkowych poza branżą, ale nie tylko.
O autorze
1 min czytania 2023-10-13

Fot. Media społecznościowe Cirque du Soleil

Podniebne akrobacje, pełna barw scenografia wzbogacona o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, wpadająca w ucho muzyka — oto znaki rozpoznawcze grupy Cirque du Soleil. Nie bez powodu nazywani mistrzami w swoim fachu, artyści cyrkowi od lat mają rzesze fanów na całym świecie, a bilety na ich pokazy rozchodzą się w ciągu kilkudziesięciu minut.

Tym razem członkowie Cirque du Soleil Entertainment Group postanowili zaskoczyć ponownie i ogłosili plany dotyczące stworzenia autorskiej sieci influencerów. Artis Influencer Network ma powstać, aby promować działalność artystów cyrkowych w sieci, a tym samym zwiększać zasięgi treści tworzonych przez nich we współpracy z rozmaitymi markami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fot. Media społecznościowe Cirque du Soleil

Na pierwszym etapie, sieć influencerów ma obejmować 1 500 osób obserwowanych w sieci przez ponad 35 mln użytkowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nasze zaangażowanie w kreatywność i niezwykłe doświadczenie wykracza poza scenę. W ciągu ostatnich dwóch lat byliśmy świadkami znacznego organicznego wzrostu zasięgu w mediach społecznościowych i zainteresowania naszymi artystami scenicznymi, technikami i innymi pracownikami kreatywnymi. W tej sytuacji sieć Artist Influencer Network stanowi naturalny krok, by zapewnić markom dostęp do naszych pracowników oferujących unikalne treści – zaznacza Christopher Bower, Head of Global Brand & Social w Cirque du Soleil.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Artyści ratują finanse Cirque du Soleil

Treści tworzone przez artystów grupy Cirque du Soleil Entertainment będą dotyczyły obszarów związanych m.in. z fitnessem, wellness, podróżami czy życiem rodzinnym. Poza szerzeniem świadomości na temat zagadnień cyrkowych Artist Influencer Group ma jeszcze jeden, finansowy cel. W 2020 roku Cirque du Soleil Entertainemnt Group zgłosiła wniosek o ochronę przed upadłością, zwalniając 95% pracowników. Obecnie szuka nowych źródeł finansowania, które umożliwiłyby jej pracę nad kolejnymi spektaklami, a w efekcie pomogłyby powrócić na szczyty oglądalności.

Czy podjęte działania z marketingowe przyniosą oczekiwany efekt? Tego nie wiemy, jednak Cirque du Soleil planuje niebawem wystartować z produkcjami telewizyjnymi, filmowymi i muzycznymi.

PS Influencer marketing w trudnych branżach

Dziś zabierzemy Was w podróż po meandrach najtrudniejszych influencerskich briefów i spróbujemy udowodnić, że w tej branży nie ma rzeczy niemożliwych. Let’s go!

PS2 Jak wybrać właściwego influencera do kampanii?

Kampanie z influencerami są coraz popularniejszym sposobem docierania do odbiorców. Wyzwaniem jest jednak dobór właściwego twórcy. Właściwy, czyli taki, który pomoże zrealizować cele kampanii i będzie autentyczny w swoim przekazie. Przeczytaj, na co zwrócić uwagę, zanim zdecydujesz się na działania reklamowe z konkretnym influencerem.