“Co mieli na sobie?”, czyli wystawa, która obala mity na temat ofiar gwałtów

“Co mieli na sobie?”, czyli wystawa, która obala mity na temat ofiar gwałtów
Studenci z Uniwersytetu w Kansas zorganizowali niesamowitą wystawę ‘Co mieli na sobie?’, która jest kontynuacją kampanii obalającej mity mówiące o tym, że ofiary gwałtów prowokują wyzywającymi strojami. Na wystawie nie widzimy obcisłych sukienek…
O autorze
1 min czytania 2017-10-11

fot. Huffington Post

Wystawa prezentuje 18 strojów, które miały na sobie ofiary ataków. Obok prezentowanych ubrań umieszczono opisy wydarzeń z perspektywy poszkodowanych osób. Wśród pokazanych elementów garderoby nie ma ubrań wyzywających – krótkich spódnic czy koszulek z głębokim dekoltem. Widzimy m.in. czerwoną sukienkę, strój do ćwiczeń, obszerną koszulę, męski podkoszulek, bojówki czy sukienki w dziecięcych rozmiarach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ekspozycja „What were you wearing?” ma promować świadomość na temat przemocy seksualnej i walczyć ze stereotypami. Pierwsza edycja wystawy miała miejsce w 2013 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obok jednego z eksponatów możemy przeczytać: „Letnia sukienka. Wiele miesięcy później moja mama stała przed szafą i narzekała, że już nie chcę nosić żadnej z moich sukienek. Miałam wtedy 6 lat”.

PS

Fundacja Dzieci Niczyje stworzyła kampanię, w której porusza problem wykorzystywania seksualnego, który dotyczy co piątego dziecka w Europie*. Celem akcji „Sekret” jest poszerzenie świadomości społecznej nt. problemu wykorzystywania seksualnego dzieci oraz zachęcenie do przeciwdziałania.