Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (01.04-07.04.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (01.04-07.04.16)
Polacy otwierają mobilną i bezwodną myjnię samochodową, WhatsApp szyfruje wiadomości wysyłane za pośrednictwem komunikatora, a terroryści tworzą aplikację, która przez kilka godzin była dostępna w sklepie Google Play. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego tygodnia.
O autorze
1 min czytania 2016-04-07

1. Amerykanom się nie udało, próbują Polacy. Poznajcie Ness – mobilną myjnię samochodową

Po roku prowadzenia mobilnej i bezwodnej myjni samochodowej, twórcy amerykańskiego startupu Cherry zdecydowali się zamknąć działalność, mimo że radzili sobie dobrze i pozyskali nieco ponad 5 milionów dolarów. Z podobnym projektem rusza polski zespół Ness. Do umycia dwóch-trzech samochodów wystarczam im zestaw, który mieści się w plecaku. Póki co z ich usług można skorzystać tylko w Krakowie, niemniej planują pojawić się w kolejnych, większych miastach.

czytaj więcej >

2. WhatsApp wprowadza szyfrowanie wiadomości. Ich treść poznają tylko odbiorcy

WhatsApp to komunikator, który w 2014 roku za 19 miliardów dolarów kupił Facebook, spółka należąca do Marka Zuckenberga. Obecnie z aplikacji tej korzysta miliard użytkowników, którzy codziennie przesyłają łącznie 42 mld wiadomości tekstowych. Te z kolei od środy mają być szyfrowane. Oznacza to, że ich treść poznają jedynie odbiorcy komunikatu, dzięki czemu poufne informacje nie zostaną przeczytane przez nieuprawnione osoby, np. hakerów.

czytaj więcej >

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Aplikacja stworzona przez terrorystów trafiła do sklepu Google Play

Przez kilka godzin w sklepie Google Play była dostępna aplikacja mobilna stworzona przez islamskich bojowników. Za pośrednictwem Alemarah, o której mowa, afgańscy talibowie zamierzali propagować swoje poglądy i w efekcie werbować nowych członków ugrupowania terrorystycznego. Dowiedziała się o tym organizacja zajmująca się monitorowaniem działalności dżihadystów w internecie i poinformował o zajściu Google. Spółka usunęła program z platformy.

czytaj więcej >

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. 50 mln linijek kodu, 100 tys. kanapek i 0 mandatów. Yanosik kończy 7 lat!

Siedem lat – tyle w tym roku kończy Yanosik, popularna wśród kierowców aplikacja mobilna. Od 2009 roku nawiguje ona użytkowników po polskich drogach i informuje o utrudnieniach na trasie. Do dzisiaj pobrano ją łącznie 4,5 miliona razy, to znacznie więcej w porównaniu do 2015 roku, kiedy Yanosik był zainstalowany na ok. trzech milionach urządzeń. Do wzrostu liczby użytkowników przyczynił się debiut spółki na rynku New Connect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

czytaj więcej >

5. Bez igieł, bez nakłuwania. Plaster zmierzy poziom cukru we krwi

Naukowcy z koreańskiego Instytutu Nauk Podstawowych opracowali bezinwazyjną technologię monitorowania poziomu cukru we krwi. Jej głównym elementem jest plaster wykonany z grafenu i złota. Wystarczy przykleić go do nadgarstka, żeby zaczął gromadzić dane dotyczące właściwości skóry, takich jak wilgoć, temperatura i pH potu. Na ich podstawie plaster szacuje stężenie glukozy we krwi.

czytaj więcej >