Na zdjęciu: Anna Lewandowska, autorka Diet by Ann | fot. zrzut ekranu ze strony aplikacji
1. Anna Lewandowska wchodzi w startupy? Razem z zespołem stworzyła aplikację dietetyczną
Anna Lewandowska debiutuje na scenie startupowej. Mistrzyni świata i wielokrotna medalistka Mistrzostw Europy uruchomiła właśnie Diet by Ann. Jest to aplikacja webowa, za pośrednictwem której internauci będą mogli otrzymywać diety przygotowane przez zespół specjalistów. – Odkryj razem ze mną, że zdrowy tryb życia to najlepsza droga do szczęścia – zachęca autorka aplikacji do skorzystania z programu.
Zobacz również
2. DocPlanner pozyskuje 20 mln dolarów i kupuje giganta z Hiszpanii
DocPlanner, polski startup, który na rodzimym rynku działa jako ZnanyLekarz, kupił konkurenta z Hiszpanii. Mowa o Doctoralia.com, platformie służącej do umawiania wizyt lekarskich. Spółka nie zdradza warunków transakcji. Wiadomo natomiast, że dzięki przejęciu będzie rozwijać się w Brazylii i Meksyku. Ponadto firma z Polski pozyskała 20 milionów dolarów.
czytaj więcej >
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
3. Miliony w błoto (1/5): Dinner Lab – jak przejeść 9 mln $ inwestycji
W 2015 roku Dinner Lab miał 25 tysięcy zarejestrowanych użytkowników, a w międzyczasie pozyskał 9 milionów dolarów. Mimo to startup nie przetrwał i po czterech latach prowadzenia biznesu Brian Bordainick ogłosił, że firma, której przewodzi, została zamknięta. Nie pomogły wielkie pieniądze, dobry pomysł i wsparcie inwestorów. Co więc było przyczyną niepowodzenia projektu?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Japoński bloger stworzył Drivemode. Ułatwia obsługę smartfona podczas jazdy samochodem
Yo Koga, CEO Drivemode, pracował dla funduszu inwestycyjnego Globespan Capital Partners, a po godzinach prowadził bloga. To właśnie za jego pośrednictwem podzielił się z czytelnikami pomysłem na aplikację, dzięki której można ponoć bezpiecznie obsługiwać telefon podczas jazdy samochodem. Internautom na tyle spodobała się koncepcja programu, że wsparli jego autora dziesięcioma tysiącami dolarów.
5. Arabia Saudyjska inwestuje w Ubera 3,5 mld dolarów. Pomoże firmie podejmować decyzje
Publiczny Fundusz Inwestycyjny z Arabii Saudyjskiej zainwestował w Ubera 3,5 miliarda dolarów. Gigantyczna kwota pomoże spółce ze Stanów Zjednoczonych wejść na nowe rynki, w tym chiński. Z kolei dla inwestora transakcja ta oznacza zdobycie nowego źródła wpływów. Okazuje się bowiem, że do 2030 roku zamierza obniżyć poziom uzależnienia kondycji gospodarki królestwa od wydobycia ropy.