Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (03.06-09.06.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (03.06-09.06.16)
Anna Lewandowska uruchomiła aplikację dietetyczną, DocPlanner zgarnął 20 mln dolarów i wchłonął konkurenta, a Dinner Lab upadł pomimo wpompowanych w niego pokaźnych środków finansowych. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego tygodnia.
O autorze
1 min czytania 2016-06-09

Na zdjęciu: Anna Lewandowska, autorka Diet by Ann | fot. zrzut ekranu ze strony aplikacji

1. Anna Lewandowska wchodzi w startupy? Razem z zespołem stworzyła aplikację dietetyczną

Anna Lewandowska debiutuje na scenie startupowej. Mistrzyni świata i wielokrotna medalistka Mistrzostw Europy uruchomiła właśnie Diet by Ann. Jest to aplikacja webowa, za pośrednictwem której internauci będą mogli otrzymywać diety przygotowane przez zespół specjalistów. – Odkryj razem ze mną, że zdrowy tryb życia to najlepsza droga do szczęścia – zachęca autorka aplikacji do skorzystania z programu.

czytaj więcej >

2. DocPlanner pozyskuje 20 mln dolarów i kupuje giganta z Hiszpanii

DocPlanner, polski startup, który na rodzimym rynku działa jako ZnanyLekarz, kupił konkurenta z Hiszpanii. Mowa o Doctoralia.com, platformie służącej do umawiania wizyt lekarskich. Spółka nie zdradza warunków transakcji. Wiadomo natomiast, że dzięki przejęciu będzie rozwijać się w Brazylii i Meksyku. Ponadto firma z Polski pozyskała 20 milionów dolarów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

czytaj więcej >

3. Miliony w błoto (1/5): Dinner Lab – jak przejeść 9 mln $ inwestycji

W 2015 roku Dinner Lab miał 25 tysięcy zarejestrowanych użytkowników, a w międzyczasie pozyskał 9 milionów dolarów. Mimo to startup nie przetrwał i po czterech latach prowadzenia biznesu Brian Bordainick ogłosił, że firma, której przewodzi, została zamknięta. Nie pomogły wielkie pieniądze, dobry pomysł i wsparcie inwestorów. Co więc było przyczyną niepowodzenia projektu?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

czytaj więcej >

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Japoński bloger stworzył Drivemode. Ułatwia obsługę smartfona podczas jazdy samochodem

Yo Koga, CEO Drivemode, pracował dla funduszu inwestycyjnego Globespan Capital Partners, a po godzinach prowadził bloga. To właśnie za jego pośrednictwem podzielił się z czytelnikami pomysłem na aplikację, dzięki której można ponoć bezpiecznie obsługiwać telefon podczas jazdy samochodem. Internautom na tyle spodobała się koncepcja programu, że wsparli jego autora dziesięcioma tysiącami dolarów.

czytaj więcej >

5. Arabia Saudyjska inwestuje w Ubera 3,5 mld dolarów. Pomoże firmie podejmować decyzje

Publiczny Fundusz Inwestycyjny z Arabii Saudyjskiej zainwestował w Ubera 3,5 miliarda dolarów. Gigantyczna kwota pomoże spółce ze Stanów Zjednoczonych wejść na nowe rynki, w tym chiński. Z kolei dla inwestora transakcja ta oznacza zdobycie nowego źródła wpływów. Okazuje się bowiem, że do 2030 roku zamierza obniżyć poziom uzależnienia kondycji gospodarki królestwa od wydobycia ropy.

czytaj więcej >