Na zdjęciu: Na zdjęciu: Yancey Strickler, CEO Kickstartera | fot. facebook.com
1. Sprawdzamy, dlaczego polskie startupy upadły
Magazyn MamStartup postanowił dowiedzieć się dlaczego polskie startupy upadają. W efekcie, prześledził bazę 542 projektów, skontaktował się ich twórcami i zapytał o przyczynę. – Nie maiłem czasu, ale mam zapisany projekt, więc może do niego wrócę, pod inną domeną. Na tę chwilę jest to koszt czasowy nieadekwatny do oczekiwanego celu. Cały czas jestem w branży tożsamej z serwisem, który prowadziłem – mówi Arkadiusz Tuwalski, pomysłodawca DobrzeJem, w rozmowie z magazynem.
Zobacz również
2. Rekordzista na Kickstarterze zrealizował 94 udane zbiórki
Za pośrednictwem popularnej platformy crowdfundingowej Kickstarter zrealizowano 250 tysięcy kampanii. Jego przedstawiciele pochwalili się w poniedziałek, że 100 tysięcy spośród dotychczasowych zbiórek zakończyło się sukcesem. Autorami pomyślnie zrealizowanych akcji crowdfundingowych jest mniej więcej osiemdziesiąt sześć tysięcy osób. Oznacza to, że część z nich ma na swoim kickstarterowym koncie więcej niż jedną zbiórkę, która spełniła założenia kampanii. Rekordzista ma ich aż 94.
czytaj więcej >
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
3. Ten startup ma zapobiec niedoborom żywności na Ziemi
Szacuje się, że w 2050 roku liczba ludności na Ziemi wzrośnie do 9 miliardów. Może się okazać wówczas, że nie mamy wystarczającej ilości żywności dla tak dużej populacji. Rozwiązaniem tego problemu mam być przyśpieszenie procesu produkcji wysokiej jakości rolnych artykułów spożywczych. Proces ten ma być optymalizowany dzięki kalifornijskiemu startupowi Edyn, który rozwija inteligentny system monitorowania i nawadniania gleby. Spółka ta pozyskała właśnie 2 miliony dolarów na międzynarodową ekspansję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. DocPlanner inwestuje w Telemedi.co. Poszerzy swoją ofertę
Docplanner.com, międzynarodowa platforma umożliwiająca umawianie wizyt lekarskich, zainwestowała milion złotych w Telemedi.co. Tym samym, spółka należąca do Mariusza Gralewskiego rozszerzy swoją działalność i za jej pośrednictwem obok umawiania wizyt będzie można odbyć również konsultacje online z wybranym lekarzem. Z kolei milion złotych pozyskany przez Telemedi.co pomoże startupowi rozwinąć się na arenie międzynarodowej.
5. Audioteka pozyskała 9 mln złotych na ekspansję
Audioteka zamknęła emisję prywatną akcji i sprzedała udziały o łącznej wartości 9 milionów złotych. W efekcie, do zespołu spółki dołączył, jako akcjonariusz i członek Rady Nadzorczej Ondrej Tomek, inwestor z Czech. Pomoże on polskiemu startupowi rozwinąć się na nieanglojęzycznych rynkach. Marcin Beme, CEO Audioteki, wspomina o rozwoju spółki w Niemczech, a także o planach dalszej ekspansji.