Projekt Poczytajmi.pl powstał z inicjatywy Emila Szymańskiego, który w 2017 roku otworzył swój własny antykwariat internetowy. Przyjmując książki od klientów, jedynie około 10% z nich nadawało się do dalszej odsprzedaży. „Mimo to klienci często nalegali, żebym zabierał od nich wszystkie książki, które mieli mi do zaoferowania, ponieważ jak twierdzili i tak nie mieliby co z nimi zrobić” – czytamy na stronie głównej akcji.
Tak też zrodził się pomysł na to, by te nienadające się do odsprzedaży książki przekazywać dalej. W ramach projektu Poczytajmi.pl możemy więc oddać nasze nieużywane już książki, które następnie trafią do bibliotek oraz czytelni w szkołach, szpitalach czy domach dziecka w całej Polsce.
Zobacz również
Celem akcji jest też przede wszystkim promowanie czytelnictwa w Polsce, bowiem im więcej książek w bibliotekach czy czytelniach, tym większe prawdopodobieństwo, że każdy znajdzie tam coś dla siebie.
PS
W ramach akcji organizacji „Zaczytani” pod koniec maja br. przed PKiN w Warszawie pojawiły się nietypowe kolorowe ławki, które miały za zadanie zachęcać mieszkańców miasta do czytania książek.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Holandia co roku świętuje tydzień książki, który wypada w ostatnie dni marca. W tym roku firma kolejowa NS postanowiła z tej okazji oferować za darmo bilety tym pasażerom, którzy czytali książkę Jana Siebielinka „Jas Van Belofte”.
PS3
W lutym br. McDonald’s do zestawów Happy Meal zamiast zabawki dodawał książki.
PS4
Jak Dorota Masłowska, Joanna Opiat-Bojarska, Wojciech Chmielarz, Jakub Małecki, Szczepan Twardoch i Jakub Żulczyk reagują na krytykę czytelników i recenzje ich książek wystawione w portalu lubimyczytac.pl.