Już od dziesięciu lat Effie przygotowuje swój coroczny ranking, w którym prezentuje zestawienie najefektywniejszych agencji, marek oraz marketerów, zarówno na świecie, jak i w Europie. Tworzony jest on na podstawie analizy kampanii nominowanych oraz nagradzanych w konkursie Effie Awards na całym świecie.
Przedstawiamy najbardziej efektywne marki i marketerów wyróżnionych w tegorocznej edycji Effie Index.
Zobacz również
Najefektywniejsze marki na świecie
Na pierwszym miejscu znalazła się marka Coca-Cola. Drugie zaś miejsce należy do sieci McDonald’s, a trzecie – do KFC.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najefektywniejsze marki w Europie
Jeśli zaś chodzi o Europę, to w tym przypadku zaszczytne pierwsze miejsce należy do marki Vodafone. Tuż za nią znalazła się IKEA oraz Coca-Cola.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
Najefektywniejsze marki w Polsce
W Polsce natomiast najefektywniejszą marką jest IKEA. Drugie miejsce należy do Fundacji Rak’n’Roll, a trzecie – do mBanku.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
Najefektywniejsi marketerzy na świecie
W tej kategorii pierwsze miejsce zajęła firma Unilever. Tuż za nią znalazł się koncern Coca-Cola oraz Nestlé.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
Najefektywniejsi marketerzy w Europie
W Europie najefektywniejszym marketerem według Effie Index jest PepsiCo. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się firmy Coca-Cola oraz Unilever, a na czwartym – Vodafone.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
Najefektywniejsi marketerzy w Polsce
W Polsce najefektywniejszym marketerem okazała się być Grupa Żywiec. Na podium znalazła się też IKEA oraz Fundacja Rak’n’Roll.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
W ranking Effie Index 2020 wyróżniono także firmy z branży reklamowej. Najefektywniejszym holdingiem reklamowym został WPP, siecią reklamową McCann Worldgroup, zaś agencją reklamową – FP7 McCann z Dubaju.
Całkowite zestawienie Effie Index 2020 znajduje się na stronie.