Automaty do recyklingu plastikowych butelek pojawiły się w Rosji dzięki współpracy marki Coca-Cola z firmą X5 Retail Group, która jest największym detalistą na tamtejszym rynku.
W dziesięciu sklepach o nazwie Piatioroczka znajdujących się w Moskwie pojawiły się specjalne urządzenia, do których klienci mogą wrzucać zużyte plastikowe butelki i aluminiowe puszki – w zamian za nie otrzymają zniżki na napoje Coca-Coli.
Zobacz również
zdjęcie: facebook.com/X5RetailGroup
Podobne recyklomaty pojawiły się niedawno w Warszawie – każda osoba, która wrzuci do nich puste butelki bądź puszki, otrzyma tzw. eko-punkty, które będzie można wymienić na zniżki u partnerów akcji – w sieci kawiarni Costa Coffee, Multikinie, Teatrze Dramatycznym i Teatrze Capitol.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Open, taste, recycle with us” – takie hasło znalazło się na billboardach marki Coca-Cola z dłonią, która wskazuje na coś palcem – a dokładniej na prawdziwy kosz do recyklingu odpadów, stojący obok nośników reklamowych.
PS2
W ramach globalnej akcji #NeverSettle Coca-Cola we współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia ufunduje miastu 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań szklanych, plastikowych i aluminiowych.