Jak zauważa firma, zmiana ta jest znaczącym krokiem w walce z odpadami z tworzyw sztucznych. Według Coca-Coli, nowe butelki zmniejszą zużycie plastiku o ponad 20% w stosunku do 2018 roku.
W pierwszej kolejności w butelkach pochodzących w 100% z recyklingu dostępne będą takie napoje, jak m.in. Coca-Cola, Coke, Diet Coke czy Coke Zero Sugar. W niedalekiej przyszłości zmiana obejmie również inne marki koncernu, w tym DASANI, smartwater, Sprite oraz Fanta.
Zobacz również
Koncern wprowadzi butelki wykonane w 100% z recyklingu w opakowaniach o pojemności 13,2 uncji oraz 20 uncji.
Pod koniec ubiegłego roku w ramach swojej globalnej inicjatywy „Świat Bez Odpadów” koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego, a w 100% nadaje się do recyklingu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2018 roku podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach firma Żywiec Zdrój ogłosiła, że zapewni zbiórkę i podda recyklingowi taką samą ilość plastiku, jaką wprowadzi w 2020 roku na rynek. Zebrane tworzywa sztuczne przekazane zostały do recyklingu, dzięki czemu zostały ponownie przetworzone.
PS2
Popularna marka alkoholi Bacardi ogłosiła wprowadzenie do 2023 roku butelek nadających się do kompostowania. Jest to element proekologicznej strategii firmy, która ma na celu walkę z plastikiem.
PS3
Koncern PepsiCo w 2021 roku zainwestuje 3,6 mln dol. oraz 8 mln dol. w każdym kolejnym roku na pozyskanie przetworzonego plastiku (rPET), który umożliwi produkcję w Polsce wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu.