Nic tak nie mobilizuje jak rywalizacja, a tym bardziej jeśli jej nadrzędnym celem jest troska o środowisko. W tym roku, Coca-Cola wraz z partnerem biznesowym firmą CHEP, dostawcą rozwiązań dla łańcucha dostaw, postanowiła zainicjować wyjątkowe ekowyzwanie! Do końca czerwca, pracownicy obu firm, mogą dołączyć do ekowyzwania, aby wesprzeć powstanie kolejnej miejskiej łąki w Warszawie! Wystarczy zostawić samochód w garażu i przesiąść się na rower, hulajnogę lub rolki i mierzyć dystans z pomocą aplikacji Endomondo. Wykręcone w ten sposób kilometry, zostaną przeliczone na wsparcie finansowe, które trafi do Fundacji Łąka, zakładającej miejskie łąki. Akcja potrwa do końca czerwca.
Ploggujemy
Zobacz również
Wspólne spędzanie czasu, aktywność fizyczna na świeżym powietrzu i sprzątanie okolicy – to właśnie te elementy łączy w sobie idea ploggingu. W dniu Światowego Dnia Środowiska, Coca-Cola już kolejny raz postanowiła wykorzystać rosnącą popularność tej formy aktywności fizycznej i zaprosiła do wspólnej zabawy swoich pracowników. Zespół wolontariuszy co tydzień będzie spotykał się, aby na świeżym powietrzu (po spacerze, truchtaniu, bieganiu, jeździe na rolkach lub rowerze) posprzątać okolicę Kanału Żerańskiego, który znajduje się w sąsiedztwie siedziby firmy. Akcja potrwa do 3 lipca.
Świat bez Odpadów
Inicjatywa podejmowana w ramach Światowego Dnia Środowiska to kolejne przedsięwzięcie, przez które Coca-Cola pokazuje swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. W maju firma zaingerowała globalną kampanię #WCIĄŻZMIENIAMY, w ramach której prezentuje, w jaki sposób odpowiada na wyzwania społeczne i środowiskowe. Kwestie zbiórki i recyklingu odpadów plastikowych zajmują bardzo ważne miejsce w działalności producenta napojów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wspólnie z naszymi partnerami strategicznymi realizujemy kompleksowy, wieloletni plan, który bezpośrednio odnosi się do kwestii związanych z opakowaniami. Celem inicjatywy „World Without Waste” („Świat bez Odpadów”) jest zebranie i recykling ekwiwalentu każdej sprzedawanej przez nas butelki lub puszki do 2030 roku. Tylko w 2018 roku, we współpracy z partnerami, zebraliśmy do recyklingu w całej Grupie Coca-Cola HBC Hellenic średnio 45% naszych opakowań trafiających do rąk konsumentów, w tym butelek plastikowych, szklanych i puszek – mówi Zoran Bogdanovic, dyrektor generalny Coca-Cola HBC.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W Polsce odsetek ten wyniósł 63%. Dzięki dodatkowemu programowi „Działaj z imPETem” finansowanym przez Coca-Cola HBC Polska i trzy inne firmy napojowe, w ubiegłym roku udało się też zwiększyć zbiórkę i recykling butelek plastikowych do 50% w skali kraju. Dzięki temu już co druga butelka PET wprowadzona na rynek w Polsce została zebrana i poddana recyklingowi!
Coca-Cola wspiera działania na rzecz wolnego od zanieczyszczeń środowiska, jak również inicjuje projekty na rzecz edukacji. Co więcej, podejmując nawiązując liczne partnerstwa, pragnie dostarczać rozwiązania, które pomogą zmienić nawyki polskich konsumentów. Jedną z najnowszych inicjatyw realizowanych przez firmę w ramach ambicji „Świata Bez Odpadów” jest współpraca z Miastem Stołecznym Warszawą i Fundacją Nasza Ziemia, w ramach której Coca-Cola przekaże mieszkańcom Warszawy 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań.