Marketing treści dla marek z branży wnętrzarskiej jest zjawiskiem powszechnym – 90% firm, które wzięły udział w badaniu Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019, przeprowadzonym przez Sferę Group, deklaruje, że korzysta z narzędzi content marketingowych. Jednak ponad 1/3 z nich nie mierzy skuteczności podejmowanych inicjatyw i nie prowadzi pogłębionych analiz związanych z opłacalnością tej formy promocji. Czy oznacza to, że content marketing ma dla producentów np. mebli czy drzwi znaczenie wyłącznie wizerunkowe? Niekoniecznie.
Polskie marki wnętrzarskie pod lupą
Raport z badania Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 powstał w oparciu o odpowiedzi, udzielone bezpośrednio przez 50 przedstawicieli marek wnętrzarskich. Dzięki temu mogliśmy realnie ocenić, jak zaawansowany jest poziom wykorzystania narzędzi content marketingowych i jakie perspektywy związane z kanałami dystrybucji treści i różnymi formami promocji dla branży kreślą marketerzy. W badaniu udział wzięli producenci m.in. mebli, podłóg, armatury łazienkowej, stolarki otworowej, oświetlenia, kominków czy elementów wyposażenia kuchni.
Zobacz również
Jakie wnioski z raportu warto przytoczyć?
Zacznijmy od tego, co było. W 2018 roku blisko 98% firm, deklarujących korzystanie z narzędzi content marketingowych, dzieliło się ze swoimi odbiorcami treściami wizualnymi – zdjęciami i grafikami, a niespełna 78% – materiałami wideo. To oczywisty wybór, jeśli weźmiemy pod uwagę specyfikę branży. Pokazuje jednak, że firmy z branży wnętrzarskiej dosyć obligatoryjnie podchodzą do wyboru narzędzi content marketingowych. Treści, które wymagają nieco większego zaangażowania związanego z analizą wybranego zagadnienia, a więc infografiki, raporty czy e-booki, powstają rzadko.
Które z narzędzi content marketingowych są wykorzystywane w twojej firmie?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Strategiczne braki
Ciekawa obserwacja dotyczy tego, jak producenci planują i rozliczają działania content marketingowe oraz kto jest odpowiedzialny za ich realizację. Okazuje się, że blisko 60% firm powierza te obowiązki specjalistom ze swojej organizacji. Bolączką jest temat strategii contentowej – tylko 18% firm deklaruje, że posiada ją w formie spisanego dokumentu. Trudno się zatem dziwić, że rozliczenia działań content marketingowych nie są powszechne – w opracowanej strategii znaleźć powinny się między innymi sposoby mierzenia efektywności podejmowanych inicjatyw. W tym kontekście zaskakiwać może fakt, że jednocześnie ponad połowa badanych firm planuje w 2019 roku zwiększyć budżet na marketing treści. Wnioskować zatem można, że marketerzy dostrzegają korzyści płynące z content marketingu, ale wiedzy, jak przełożyć je na KPI – jeszcze brakuje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy twoja organizacja posiada strategię działań content marketingowych na 2019 rok?
Marketerzy stawiają na autentyczność
W 2019 roku inspiracji dotyczących wyposażenia domu szukać będziemy przede wszystkim na portalach internetowych i w social mediach – takie są przewidywania firm biorących udział w badaniu. Wśród mediów społecznościowych pozycję lidera zyskał Instagram, spodziewać się więc można, że influencerzy, publikujący w tym właśnie medium, staną się grupą najbardziej atrakcyjną do podjęcia współpracy. Co ważne, tematyka profili instagramerów, jaka potencjalnie interesować będzie producentów elementów wyposażenia domu, nie musi wcale dotyczyć wnętrzarstwa. Jak wynika z badania Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019, ponad połowa firm, która planuje promować swoje produkty dzięki influencerom, chciałaby współpracować z osobami prowadzącymi profile lifestyle’owe.
Więcej wniosków z badania znajdziesz w raporcie, który dostępny jest tutaj