Jakościowe, specjalistyczne treści są podstawą content marketingu, a od niedawna proces ich zamawiania został maksymalnie uproszczony. A to za sprawą modułu Content Premium w platformie WhitePress® łączącego dziennikarzy i marketerów. To pionierskie rozwiązanie oferuje zaawansowane algorytmy dopasowania autorów, automatyzację formalności i ekspresową realizację zleceń (także z niszowych branż) u ponad 400 copywriterów.
Dobre treści nie wystarczą – potrzebujesz najlepszych
Przeglądając marketingowe trendy i prognozy ekspertów, łatwo można wywnioskować, że w 2021 roku dobra treść będzie kluczem do serc klientów. I to na wielu płaszczyznach. Lee Odden, autor książki poświęconej optymalizacji treści, mówca i strateg marketingu B2B powiedział: „Treść to powód, dla którego rozpoczęto wyszukiwanie”. Specjaliści SEO coraz częściej zwracają uwagę, by zamiast na robotach Google, skupiać się na użytkownikach i serwować im wyczerpujące, wzbogacone o materiały wizualne artykuły. Z obserwacji branży oraz badań satysfakcji klientów firmy WhitePress®, wiodącej polskiej platformy pośredniczącej w tworzeniu treści na kwotę ponad 4 mln zł rocznie wynika, że popyt na artykuły i opracowania pisane przez doświadczonych dziennikarzy oraz ekspertów branżowych z roku na rok rośnie.
Zobacz również
Marzeniem każdego marketera jest stworzyć o marce opowieść, która sprawi, że wszyscy będą rozpoznawać brand, nawet bez obecności nazwy czy logotypu. Aby jednak cały świat wiedział, jaki napój doda Ci skrzydeł, skąd wziął się Chocapic i że jak sobota to tylko do… potrzebna jest porywająca historia. Dobre treści to podstawa storytellingu, content marketingu, SEO, ale także social media marketingu czy marketingu produktowego. Cytując mówcę Marcusa Sheridana: „Świetna treść to także najlepsze narzędzie sprzedaży na świecie”.
Outsourcing copywritingu – czas na rewolucję
Agencje, e-commerce’y, mniejsze firmy często zlecają treści na zewnątrz, bo zatrudnienie copywritera inhouse jest dla nich mniej opłacalne. Proces znalezienia odpowiedniego autora, zamówienia contentu i rozliczenia jest jednak czasochłonny. Szukając zleceniobiorców na facebookowych grupach, trzeba wyselekcjonować kandydatów spośród dziesiątek profili, przeglądać portfolio, niekiedy zlecić próbny tekst. Następnie konieczne jest sporządzenie i podpisanie umowy, kwestie związane z przekazaniem majątkowych praw autorskich, dopilnowanie terminów i rozliczenie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do tej pory na polskim rynku brakowało rozwiązania, które przyspieszyłoby i zautomatyzowało ten proces. Choć kilka platform umożliwiało zlecenie tanich treści „pod SEO”, wyszukiwanie autorów wysokiej jakości i specjalistycznych artykułów wymagało więcej zachodu. Dlatego właśnie WhitePress® zdecydował się stworzyć dedykowany moduł do zamawiania treści – Content Premium. Dzięki temu w platformie można teraz kompleksowo realizować działania content marketingowe – zlecać artykuły, zamawiać publikacje na topowych polskich portalach i blogach, a także zwiększyć ich zasięg przez płatną promocję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inteligentna wyszukiwarka copywriterów
W Content Premium można szybko i bez zbędnych formalności zlecić różne formaty treści: artykuły na bloga, zaawansowane opracowania, specjalistyczne opisy produktów, hasła reklamowe, a nawet posty do social mediów. Zaawansowana wyszukiwarka dziennikarzy oraz autorski scoring WhitePress® pozwalają znaleźć autorów najlepiej dopasowanych do zleceń.
W platformie na ten moment dostępnych jest ponad 400 zweryfikowanych i szczegółowo opisanych profili dziennikarzy, których specjalizacje obejmują 41 tematyk. Zamawiający może zlecić napisanie treści poprzez jedną z dwóch ścieżek: udostępnienie propozycji zlecenia – briefu do giełdy ogłoszeń, by zainteresowani copywriterzy zgłaszali swoje oferty, lub poprzez samodzielny wybór dziennikarza i bezpośrednie zamówienie.
Widok wizytówek dziennikarzy w wyszukiwarce Content Premium
Zobacz jak krok po kroku korzystać z Content Premium.
Profesjonalne treści bez zbędnych formalności
Niezależnie od tego, który sposób zlecania treści preferuje zleceniodawca, formalności w Content Premium są maksymalnie uproszczone. Zawieranie umów, rozliczenia z autorami czy monitorowanie terminowości obsługuje platforma. Marketer dokonuje zbiorczej płatności online, może w wygodny sposób zgłaszać poprawki dziennikarzom oraz ma dostęp do pełnej historii swoich zleceń. Po zrealizowanym zamówieniu obie strony wystawiają ocenę współpracy, a zleceniodawca może również oznaczać wybranych autorów jako „ulubionych”, by skorzystać z ich umiejętności w przyszłości.
Pełny wachlarz funkcji w procesie zamawiania treści
Na ten moment Content Premium proponuje bezkonkurencyjnie prosty i wygodny proces zamawiania treści u profesjonalnych dziennikarzy, a w planach jest jeszcze więcej usprawnień. Najnowsze funkcje dodane do platformy to oznaczanie urlopów przez dziennikarzy i możliwość dokupowania znaków przez zleceniodawców. Ta ostatnia opcja jest szczególnie pomocna w sytuacjach, gdy w pełni wartościowy merytorycznie tekst nie mieści się w wyznaczonym limicie znaków, co zdarza się często np. w specjalistycznych artykułach.
Zleceniodawcy poszukujący dziennikarzy do wysokiej jakości treści docenią zwłaszcza możliwość wyszukiwania i wyboru copywriterów z użyciem wygodnego filtrowania po: tematyce, wykształceniu i doświadczeniu dziennikarza, publikacjach w portfolio czy cenie. Algorytm wyświetla w pierwszej kolejności najbardziej dopasowanych twórców, uwzględniając kilka czynników, w tym specjalizację copywritera, doświadczenie i ocenę ogólną profilu.
Wyszukiwarka dziennikarzy w Content Premium
Samo sporządzanie zlecenia znacznie przyspieszają gotowe szablony wytycznych dla 15 rodzajów tekstów: wystarczy wybrać odpowiedni i ewentualnie uzupełnić go o dodatkowe informacje. W Content Premium można też dodać do wytycznych załącznik z przykładowym tekstem wzorcowym.
Formularz briefu w Content Premium
Co ważne, panel umożliwia zlecanie serii tekstów w jednym zamówieniu, a ich napisanie można wyznaczyć na konkretny termin lub zlecić wykonanie cykliczne.
Zarówno w trakcie realizacji, jak i po przesłaniu przez dziennikarza tekstu do akceptacji, strony mogą komunikować się ze sobą poprzez uwagi w module, co przydaje się do wprowadzania poprawek czy wyjaśniania wątpliwości związanych z wytycznymi.
Platforma ma stać się najlepszym narzędziem do outsourcingu treści w Polsce. Niedługo WhitePress® planuje również uruchomić moduł na rynkach zagranicznych, co oznacza, że będzie można zamówić treści w 12 językach u native speakerów.
Aby przetestować moduł, wystarczy założyć darmowe konto w WhitePress®. Tylko do 25 marca trwa promocja, dzięki której przy zamówieniu treści za 150 zł, 100 zł otrzymujesz gratis. Aby otrzymać doładowanie, wyślij kod NM100 na maila [email protected] wraz z adresem mailowym, na który założone jest Twoje konto reklamodawcy w WhitePress®. Więcej informacji tutaj.
Artykuł powstał we współpracy z WhitePress.