fot. unsplash.com
1. Zainwestuj w dobrego handlowca. Słowa, Twój najlepszy wirtualny sprzedawca
Zanim klient podejmie decyzję o zakupie, w pierwszej kolejności szuka informacji o produkcie, zastanawia się co wybrać i chce znaleźć w nim wyróżnik, dzięki któremu sięgnie właśnie po niego, a nie ofertę konkurencji. Stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego to właśnie ten produkt lub usługa zasługują na zakup, w czym są lepsze od innych dostępnych na rynku. Idąc dalej, oczekuje rozwiązania swoich problemów czy zaspokojenia konkretnych potrzeb. W sklepie internetowym lub na stronie wszelkich wątpliwości nie rozwieje tradycyjny sprzedawca. Jego rolę i wirtualny zamiennik pełnią dobrze skonstruowane opisy produktów i usług, które konkretnie informują o ich cechach i korzyściach i są pożądane przez konsumentów. Dlatego też zadaniem osób odpowiedzialnych za copywriting produktowy w sklepie internetowym lub na stronie jest zaproponowanie opisów i treści przyjemnych, zwięzłych oraz rzeczowych. To właśnie one przybliżą klienta do podjęcia decyzji o zakupie. Zastanów się, czego sam chciałbyś dowiedzieć się o produkcie czy usłudze. Odpowiedz na pytania:
Zobacz również
- Co to jest za produkt lub usługa?
- Na czym polega?
- Do czego może mi się przydać?
- Czy rozwiąże moje problemy?
- Czy są dostępne warianty lub dodatkowe funkcje/możliwości?
- Jakie są produkty powiązane?
Ciekawym pomysłem może być wprowadzenie, które będzie nie tylko bezpośrednim zwrotem do klienta, ale też konkretną odpowiedzią na ważne dla niego pytanie – Co zyska wybierając Twoją ofertę?
Karta produktu – usługi content marketingu dla HR w sklepie www.hrtools.pl
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
2. Zachowaj równowagę – parametry techniczne kontra słowa i korzyści
Gdy odpowiesz już na pytania, które może zadać Twój klient, sprawdź czy na pewno opisałeś wszystko, co może być dla niego ważne. Wyszczególnij przede wszystkim unikalne cechy produktu, dbając przy tym o prosty i przystępny dla odbiorcy język. Sama specyfikacja produktu, jego parametry techniczne czy wymiary są bardzo ważne, ale liczby i specjalistyczne zwroty nie mogą przytłaczać. Skup się na kilku wybranych cechach i najważniejszych informacjach przedstawionych w konkretny sposób, a całość uzupełnij korzyściami płynącymi z zakupu Twojej usługi lub produktu. Postaw na ciekawe materiały wideo i wysokiej jakości zdjęcia. Jeżeli sprzedajesz produkt lub usługę, w której ważną rolę odgrywa proces realizacji zamówienia – załącz prostą infografikę obrazującą całość w sposób atrakcyjny dla odbiorcy. Dobrym pomysłem będzie także przygotowanie tzw. FAQ (ang. Frequently Asked Questions). Opracowanie zestawu najczęściej zadawanych przez klienta pytań i odpowiedzi pozwoli zniwelować pierwsze obawy i wątpliwości, a nawet przyspieszyć jego decyzję o zakupie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Proces realizacji usługi w sklepie www.hrtools.pl
3. Zaprzyjaźnij się z wyszukiwarkami, nie zapominaj o człowieku
Dobrze, kiedy w czasie tworzenia opisów i treści będziesz pamiętać o słowach kluczowych. Weź je pod uwagę i subtelnie wplataj w cały opis. Musisz przewidzieć co myśli Twój klient oraz co wpisuje w wyszukiwarkę. Idealne i najlepiej dobrane według Ciebie zwroty nie zawsze będą odzwierciedlać to, czego poszukuje konsument. Przy planowaniu odpowiednich fraz pomocna będzie strona Answer The Public – bezpłatne narzędzie, które w prosty sposób pokazuje sugestie pytań, które są bezpośrednio związane z wpisanym przez nas słowem kluczowym. Jeżeli chcesz tworzyć content produktowy, który będzie przyjazny SEO, a tym samym zgodny z potrzebami konsumenta – jest to idealne rozwiązanie. Nie zapominaj przy tym o odbiorcy. Przyjaźń z wyszukiwarką i treści spełniające wszystkie wymagania seo-contentu, to nie zawsze klucz do sukcesu. Tutaj podobnie jak w przypadku równowagi omawianej w kroku drugim, ważne będzie zachowanie umiaru. Zadbaj o stworzenie treści, która poruszą odbiorcę i jego wyobraźnię. Wybierz czytelną i przyjazną dla oka wielkości czcionkę, stosuj odstępy, które ułatwią odbiór, wypunktowania oraz nagłówki. Twoi klienci docenią prawidłowe sformatowanie tekstu, dzięki któremu szybciej znajdą pożądane cechy produktu lub usługi.
Wynik wyszukiwania na słowo “meble” na stronie www.answerthepublic.com
4. Zainteresuj się artykułami produktowymi – na opisach się nie kończy
Dobrze skonstruowany opis to nie wszystko. By móc zbudować wizerunek profesjonalisty i eksperta, który chce dzielić się wiedzą, warto pomyśleć także o artykułach, poradach i inspiracjach dedykowanych Twoim klientom. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu pralki? Jak wybrać bezpieczny fotelik dla dziecka? Jaki wybrać styl przy aranżacji mieszkania? Dlaczego warto wybrać drewniane meble do salonu? Tego rodzaju informacje podane w lekki i przyjemny sposób spełnią oczekiwania osób, które chcą dokonać zakupu i mają potrzebę, ale jeszcze się wahają. Twoje artykuły produktowe mogą też przybrać formę recenzji, dzięki której czytelnik będzie mógł dokonać wyboru i ocenić, czy wybrana przez niego rzecz lub usługa jest mu rzeczywiście potrzebna oraz na co powinien się ostatecznie zdecydować. Rozwiej jego wszelkie wątpliwości poprzez wartościową wiedzę, którą przedstawisz w ciekawy sposób. Zbudujesz lojalność z konsumentem i zwiększysz tym samym sprzedaż. Dodaj do swojego newslettera, oprócz nowych produktów i aktualnych zniżek, krótkie porady oraz opinie klientów, którzy są zadowoleni z wyboru Twojej oferty.
5. Zadbaj o treści generowane przez użytkowników
Content i copywriting produktowy to nie tylko treści wytwarzane na potrzeby sprzedaży swoich produktów i usług. Nieocenionym wsparciem mogą okazać się klienci, którzy podjęli już decyzję o wyborze Twojej oferty. Postaw na treści generowane przez klienta, tzw. UGC – User Generated Content. Mogą one przybrać formę:
- tradycyjnej opinii umieszczonej pod kartą produktu (dodatkowo wzbogaconej o ocenę lub ranking gwiazdek),
- rzeczywistego zdjęcia produktu,
- zdjęcia klientów korzystających z wybranego produktu.
Content produktowy generowany przez klienta często spotykany jest przede wszystkim w sklepach internetowych zajmujących się sprzedażą ubrań. Nic nie zachęca do zakupu bardziej niż zdjęcie uśmiechniętej osoby z naszą wymarzoną sukienką, tym samym upewniając nas w przekonaniu, że to dobry wybór. Co na tym zyskasz? Autentyczność i potwierdzenie identyfikacji klienta z Twoją marką, a przede wszystkim nowe i unikalne treści, które będą dla odbiorcy bardzo wartościowe.