W lipcu br. na łamach NowegoMarketingu pisaliśmy o nowym formacie, który planuje wprowadzić fastfoodowy gigant McDonald’s. Sieć pochwaliła się wówczas, że chciałaby otworzyć restauracje o nazwie CosMc’s. Dowiedzieliśmy się, że nowy format oferowałby klientom tańszą ofertę. Pierwsze lokale już się otwierają, a McDonald’s przekazał szczegółowe informacje dotyczące CosMc’s.
Przede wszystkim koncepcja nowego formatu ma być dopasowana do pory dnia, jakim jest późne popołudnie. Wygląda na to, że CosMc’s może stać się konkurencją dla sieci takich jak Starbucks czy Dunkin’ Donuts.
Zobacz również
CosMc’s stawia na napoje i słodkie przekąski
Jak poinformował dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski, menu CosMc’s skupi się na bogatej ofercie napojów (w tym na kawie).
– Jednym z obszarów zainteresowania było określenie sposobów, w jakich McDonald’s może uczestniczyć w atrakcyjnych i szybko rozwijających się kategoriach w IEO (Informal Eating Out), a ponadto skupiliśmy się na specjalnych napojach i kawie (…) Na naszych sześciu największych rynkach jest to kategoria o wartości 1 miliarda dolarów, która rośnie szybciej niż reszta IEO i zapewnia doskonałe marże. Uważamy, że jest to przestrzeń, którą mamy prawo wygrać – powiedział Chris Kempczinski.
W menu CosMc’s mają pojawić się napoje mrożone, również mrożona kawa (np. Churro Frappes, S’Mores Cold Brew, Tumeric Spiced Latte), ale także lemoniady (np. Tropical Spiceaide – słodka lemoniada z czerwonymi owocami). Napoje będą dostępne w różnych opcjach, np. z kofeiną, bezkofeinowe, bez cukru. Będzie można je spersonalizować, np. dodać syrop, shot witaminowy czy kulki tapioki. Co ważne, każdy z nich ma być atrakcyjny wizualnie tak, by zachęcało to klientów do dzielenia się zdjęciami w social mediach.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
fot. screen YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z opcji deserowych/słodkich przekąsek będą to m.in. M&M McFlurry, precle czy McPops (ciastka przypominające pączki). W opcjach śniadaniowych pojawią się m.in. kanapki z awokado i pomidorem oraz jajkiem i kiełbasą.
fot. screen YouTube
Do sieci wyciekło całe menu CosMc’s.
Poza nowymi opcjami w menu, testowane będą nowe rozwiązania, takie jak wielopasmowe drive-thru czy możliwość dokonywania płatności przy głośnikach, przy których składa się zamówienia.
Lokale mają mieć mniejszą powierzchnię. Kolorami wiodącymi będą kolory żółty oraz fioletowy. Jeden z lokali został już uruchomiony na przedmieściach Chicago. Klienci czekali w samochodach godzinę lub dłużej w kolejce do restauracji.
Do końca 2024 r. zostanie otwartych kolejnych dziewięć restauracji CosMc’s na rynkach Dallas-Fort Worth i San Antonio w Teksasie.
Zdjęcie główne: screen YouTube
PS „Jednego McNuggeta poproszę”, czyli o rocznicowej akcji szwajcarskich restauracji McDonald’s
W szwajcarskich restauracjach McDonald’s można obecnie kupić pojedynczego McNuggetsa. To wyjątkowa akcja pod hasłem „McNugget miłości”, a wszystko w związku z pewną okrągłą rocznicą.
PS2 McDonald’s wprowadził ofertę weselną do menu
Testy tego rozwiązania rozpoczęły się w Dżakarcie, stolicy Indonezji. Oferta składa się z dwóch opcji do wyboru. Jedna z nich składa się ze stu burgerów z kurczakiem oraz stu pudełek McNuggets’ów. Druga z takiej samej ilości cheesburgerów oraz paluszków z kurczaka.