fot. Bartosz Podborowski
Jest to doroczne wydarzenie organizowane przez agencję Q&A Comms oraz SAR – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, które zrzesza osoby realizujące ciekawe i odważne kampanie reklamowe.
Zobacz również
We wtorkowy wieczór, już po raz 13., w gronie ekspertów i praktyków branży reklamowej oraz marketingowej można było obejrzeć nagrodzone na festiwalu kreatywności w Cannes kampanie, a także porozmawiać o trendach i aktualnych wyzwaniach. Była to również okazja, aby wspólnie poszukać odpowiedzi na pytanie, jaką rolę odgrywa kreatywność w przekazach reklamowych marek oraz w jaki sposób skutecznie dotrzeć do odbiorców, którzy widzą setki komunikatów każdego dnia.
Wśród wyświetlonych kampanii pojawiły się kreacje najbardziej znanych marek i organizacji, takie jak: „The Greatest” od Apple, „The Unburnable Book” Penguin Books, „The Cost of Beauty” Dove, „Morning After Island” Women’s Rights Advocates, „Dreamcaster” Michelob ULTRA, „MouthPad” Augmental, „Gotland’s Ugliest Lawn” Region Gotland, „Plug Inn” Renault, „Where to Settle” Mastercard, „Buy My Cancer” ALIVIA, „Bring Home The Bud” Budweiser, „The Cost of Gold” Urihi Associacao Yanomami, „The First Digital Nation” The Government of Tuvalu oraz „Immortal Rom” Royal Ontario Museum. Obecni podczas wydarzenia eksperci, podzielili się natomiast swoimi sprawdzonymi sposobami na kreatywność, a także opowiedzieli w jaki sposób ograniczenia – paradoksalnie – mogą przyczynić się do jej wyzwolenia.
Jeżeli potrzeba jest matką wynalazków, to ograniczenia zarówno prawne, jak i budżetowe czy jakiekolwiek inne wynikające z briefu, będą ich ojcem. I to wyjątkowo płodnym ojcem! Myślę, że kreatywność najciekawiej rozwija się właśnie tam, gdzie pojawiają się jakieś granice. Drogi przez te granice nie powinno się jednak pokonywać w pojedynkę. Tutaj potrzebny jest zespół, który napędza się sumą doświadczeń jednostek, wzajemnie inspiruje… i bawi. Bo tam, gdzie nie ma dobrej zabawy, nie ma też dobrych wyników – mówi Dorota Janta-Lipińska, Head of Idea&Content w Q&A Comms.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wydarzenie Cannes Lions Creative Comms Meeting zrzesza osoby stojące na czele cenionych poznańskich i warszawskich agencji kreatywnych, które realizują ciekawe i odważne kampanie reklamowe. Tegoroczni prelegenci i prelegentki to jednak nie tylko dyrektorzy kreatywni agencji – to również znani jurorzy najważniejszych festiwalów branżowych oraz zdobywcy imponujących nagród. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia można było zobaczyć i posłuchać: Sylwii Hull-Wosiek, Head of Consulting w Concordia Design oraz Creativity Consultant; Pawła Janasa, Dyrektora Kreatywnego w GoldenSubmarine; Katarzyny Matuszyk-Hakowskiej, Dyrektorki Kreatywnej poznańskiej agencji GPD; Piotra Osińskiego, Executive Creative Director VMLY&R Poland; Macieja Twardowskiego, Przewodniczącego KTR, członka Zarządu SAR oraz prowadzącego zespołu kreacji w agencji Ogilvy, a także reprezentującej Q&A Comms Doroty Janta-Lipińskiej, Head of Idea&Content.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bardzo się cieszę, że mieliśmy okazję przyjrzeć się kreatywności z różnych stron i porozmawiać o niej z odmiennych perspektyw. Kreatywność to źródło energii – odnawialnej energii dla całej branży. Jest to największa siła napędowa, w którą warto inwestować, rozmawiać o niej i ją rozwijać. Mam nadzieję, że nasze rozmowy podczas tegorocznej edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting zainspirują i być może przyczynią się do powstania kolejnych kreatywnych kampanii – dodaje Maciej Twardowski, Executive Creative Director w Agencji Ogilvy.
Cannes Lions Creative Comms Meeting to jedyne takie coroczne wydarzenie w Poznaniu organizowane przez Q&A Comms i SAR. W ramach wydarzenia uczestnicy i uczestniczki mają możliwość obejrzeć najciekawsze kreacje nagrodzone podczas Cannes Lions International Festival of Creativity. Jest to również okazja do wzięcia udziału w dyskusjach wraz z zaproszonymi prelegentami i prelegentkami.
Partnerami trzynastej edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting zostali: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (współorganizator wydarzenia), Concordia Design oraz AMS. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: IMM, Sprawny Marketing, Nowy Marketing, Collegium Da Vinci, PR.oto.pl, Sukces po poznańsku, Marketing przy kawie.