Od sierpnia br. AMS za zgodą Zarządu Transportu Miejskiego wprowadza na przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego cyfrowe citylighty. W pierwszym etapie pilotażowego programu pojawią się one w 15 lokalizacjach. Dzięki temu rozwiązaniu podczas miejskich podróży pasażerowie zyskają dostęp do szczegółowych informacji o przejazdach w formie interaktywnej oraz przydatne treści za sprawą autorskiego kanału informacyjnego Cityinfo.
Digital Citylighty od AMS to nowoczesne cyfrowe ekrany w wiatach przystankowych, które wyposażone zostały w szereg funkcjonalności, ułatwiających podróżowanie po mieście. System wykorzystuje ogólnodostępne dane o aktualnym położeniu pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu podróżni mogą on-line śledzić położenie na mapie autobusów i tramwajów, które kursują w najbliższym otoczeniu danego przystanku. Dodatkowo, na przystanku istnieje możliwość naładowania telefonu oraz skorzystania z bezdotykowego dyfuzora do dezynfekcji dłoni. To pierwszy test tego urządzenia na przystankach komunikacji miejskiej, przewidziany do końca bieżącego roku. Jeżeli urządzenia sprawdzą się w przestrzeni publicznej i okażą się nadal potrzebne, będą instalowane standardowo w cyfrowych cityligtach. Za ich obsługę odpowiada firma AMS.
Gdy już wiemy, kiedy przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy także sprawdzić prognozę pogody, utrudnienia w ruchu drogowym, albo po prostu umilić sobie czas, śledząc autorski kanał informacyjny Cityinfo – są to plansze z lokalnymi treściami redakcyjnymi i miejskimi, prezentowane w ramach dziesięciu różnych kategorii tematycznych. Na przykład w kategorii „Poczuj historię” można podziwiać archiwalne fotografie z Warszawy, a „Moje miasto” prezentuje ciekawe, aktualne zdjęcia. Jest też kącik adopcyjny, dzięki któremu psy ze schronisk mogą znaleźć nowy dom.
Zobacz również
– Cieszymy się, że przystanki na których zatrzymują się pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego, oferują pasażerom nowe funkcjonalności. Możliwość śledzenia na mapie kursujących autobusów i tramwajów ułatwi planowanie podróży oraz oszczędzanie czasu, zwłaszcza że w Warszawie sytuacja na drogach potrafi zmieniać się dynamicznie. Zdjęcia stolicy mogą zainspirować mieszkańców i turystów do wycieczek, oczywiście komunikacją miejską – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektor zarządu Transportu Miejskiego.
– Konsekwentnie realizujemy politykę Smart City i projektujemy usługi użyteczne dla mieszkańców polskich miast – mówi Robert Bartoszcze, dyrektor ds. digital w AMS. – Przenosimy na ekrany informacje, które standardowo są dostępne w dedykowanych aplikacjach i dzięki temu zmniejszamy barierę dostępności usług cyfrowych dla osób, które z takich aplikacji na co dzień nie korzystają lub po prostu rozładował im się telefon – dodaje Bartoszcze.
Na Digital Citylight wyświetlane są reklamy i treści redakcyjne w ramach statycznego obrazu, zgodnie z wymogami Ustawy o drogach publicznych. W pierwszym etapie, przewidzianego na kilkadziesiąt sztuk pilotażowego programu, w cyfrowe ekrany wyposażonych zostanie 15 stołecznych przystanków. Są to przystanki: Centrum 01 przy ul. Marszałkowskiej, Królikarnia 02 przy ul. Puławskiej czy Zajezdnia Wola 03 i 06 przy al. Solidarności, Muranów 03 przy ul. Anielewicza, Kapitulna 01 przy ul. Miodowej, Piękna 03 i Mokotowska 02 przy ul. Pięknej, Wiejska 01 przy ul. Górnośląskiej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Podobny system, wdrożony już wcześniej na przystankach w Krakowie i Poznaniu, zdobył szereg nagród w konkursie Innovation 2020 oraz został finalistą konkursu Dobry Wzór 2020 w kategorii Usługa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing