Cyfrowi artyści tworzą teledysk do nowego wydania utworu „Synchronize” zespołu Milky Chance

Cyfrowi artyści tworzą teledysk do nowego wydania utworu „Synchronize” zespołu Milky Chance
Artystyczne wizualizacje zostały stworzone przez globalnych ambasadorów marki HP przy pomocy stacji roboczych Z by HP i rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
O autorze
1 min czytania 2024-02-29

Co może wyniknąć ze współpracy pięciu światowej klasy artystów cyfrowych, wyposażonych w stacje robocze Z by HP przy akompaniamencie energetyzującego utworu niemieckiego duetu rockowego Alt-Pop Milky Chance? Odpowiedź brzmi „Synchronize” w nowym wydaniu.

W 2021 roku po raz pierwszy Z by HP rzuciło wyzwanie współpracującym z firmą ambasadorom, aby pokonali podziały geograficzne i wspólnie wyprodukowali krótki film zatytułowany „The Living System”. Kolejne przedsięwzięcie o nazwie: „CoCreated: The Story of a Mixed-Media Music Video Collaboration” to zaproszenie artystów do eksperymentowania ze sztuczną inteligencją, symulacją i narzędziami do tworzenia w czasie rzeczywistym. W ich wyniku stworzony został teledysk z wieloma głosami i jedną wizją.

Video składa się z sumy zsynchronizowanych wizualizacji, które podkreślają rytm utworu. Sceny przechodzą płynnie i ukazują pełne kolorów krajobrazy Indii, sfotografowane przez Jody, sekwencje w czasie rzeczywistym, wykonane przez Nidii, symulacje kolorowych, obracających się chmur GMUNK’a oraz owalne kształty, wibrujące w rytm muzyki, autorstwa Rika. Z kolei Orlando odwołuje się do każdego z tych elementów i łączy je w całość na swoim wektorowym plakacie. Produkcja w całości została wykonana przy użyciu narzędzi 3D w czasie rzeczywistym i rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, które umożliwiły tworzenie wyjątkowych i oszałamiających obrazów. Do tej kreatywnej podróży artyści wykorzystali takie technologiczne instrumenty, jak: EmberGen firmy JangaFX czy Stable Diffusion firmy Stability AI.

– Współpracowaliśmy już z artystami wizualnymi, ale nigdy z tak wieloma jednocześnie. Chcieliśmy dać im swobodę działania, staraliśmy się nie przeszkadzać. Zaufaliśmy, że stworzą coś wyjątkowego. Naszym zdaniem całość „Synchronize” prezentuje się świetnie i mamy nadzieję, że innym spodoba się tak samo, jak nam — powiedział Clemens Rehbein z Milky Chance.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing