Trwają prace nad ustawą mającą wzmocnić pozycję kobiet w polskim sporcie, które – mimo sukcesów odnoszonych na arenach międzynarodowych, wciąż mają w większości marginalny wpływ na działania podejmowane w ramach trenowanych przez nie dyscyplin. Jednocześnie z działaniami politycznymi, prowadzona jest akcja #Czasnakobiety, w której Joanna Wołosz (siatkarka), Katarzyna Zillmann (wioślarka), Monika Pyrek (skoczkini wzwyż), Justyna Kowalczyk-Tekieli (biegaczka narciarska) i Magda Linette (tenisistka) głośno mówią o roli kobiet w polskim sporcie i potrzebach szeroko zakrojonych zmian.
Zobacz również
Szykowana w Senacie nowelizacja ustawy o sporcie ma objąć m.in. kwestie związane ze zmianami systemowymi i mentalnymi oraz regulacjami jednoznacznie rozwiązującymi kwestię roli kobiet w polskim sporcie. Jak zauważają pomysłodawcy działań, edukacja w zakresie równouprawnienia i przeciwdziałania dyskryminacji jest dziś niewystarczająca. Przykładem jest choćby sytuacja polskiej wieloboistki, Adrianny Sułek-Schubert, która zaszła w ciąże w okresie po uzyskaniu kwalifikacji olimpijskiej, przez co w rezultacie została pozbawiona finansowania uczestnictwa w obozach przygotowawczych przez PZLA. Mimo trudności, dziś zawodniczka reprezentuje nasz kraj podczas paryskich igrzysk.
– Niestety w związkach sportowych rządzą mężczyźni. Tak nie może być. Trzeba wprowadzić kobiety do związków, żeby dawać przykład młodym dziewczynom. Nie byłoby mnie tu, gdyby nie wszystkie kobiety, które pokazały mi, że można zdobywać medale na igrzyskach i przetarły szlak. Teraz my też przecieramy szlak – zauważa Katarzyna Zillmann, wicemistrzyni olimpijska w wioślarstwie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Problem ten wydaje się aż nadto aktualny, szczególnie w kontekście trwających właśnie XXXIII Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, podczas których doszło do historycznych zmian i po raz pierwszy liczba zawodniczek (113) w polskiej reprezentacji przewyższyła liczbę zawodników (100) biorących udział w tego typu imprezie sportowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania #Czasnakobiety obejmuje klipy wideo emitowane w internecie i na kanałach telewizyjnych.