Jednak samo stworzenie aplikacji to dopiero połowa sukcesu. Drugą połowę stanowi skuteczny marketing!
Czego zatem należy unikać, tworząc reklamy aplikacji mobilnych?
Zobacz również
1. Nieprzemyślanych opisów aplikacji w sklepach mobilnych
Krótki opis aplikacji, spowodowany zazwyczaj niechęcią do jego tworzenia lub brakiem zdecydowania odnośnie tego, co w nim umieścić? A może obszerny esej, w treść którego wrzucasz wszystkie – pozornie ważne – informacje, które z pewnością przydadzą się użytkownikom? Obie praktyki są błędne! Pamiętaj, że sam opis aplikacji jest kluczowy dla wielu odbiorców, którzy zastanawiają się, czy pobrać stworzony przez Ciebie program. Warto zatem scharakteryzować grupę docelową oraz zoptymalizować informacje pod kątem słów kluczowych. Nie zapomnij o zasadzie 3P – Piękno, Prostota i Praktyczność!
2. Rezygnowania z kanałów social media
Niektórzy właściciele aplikacji mobilnych uważają, że na kanałach społecznościowych nie znajdą swoich odbiorców. W ten sposób postrzega się np. klientów biznesowych, których pozornie trudno znaleźć w social media.
Zastanów się jednak, ilu z Twoich znajomych nie posiada konta na Facebooku. Mało, prawda? No właśnie! Co ciekawe, gigant Marka Zuckerberga daje możliwość tworzenia przekazu promocyjnego, zorientowanego właśnie na pobieranie aplikacji. W tym celu stworzono specjalną wtyczkę: Ads for Apps.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
3. Koncentrowania się wyłącznie na Internecie
Oczywiście, w Internecie łatwo jest znaleźć potencjalnego klienta. Wielu z nich bowiem przegląda strony czy portale społecznościowe właśnie na urządzeniach mobilnych. Jednak nie warto ograniczać się wyłącznie do sieci, a wręcz przeciwnie – należy próbować promocji np. przy okazji branżowych wydarzeń. Tego typu eventy nie tylko gromadzą przedstawicieli Twojej grupy docelowej, ale również stwarzają możliwość atrakcyjnej, nietypowej reklamy. Wykorzystuj je w swoich kampaniach!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Nieplanowania działań marketingowych przed udostępnieniem aplikacji
Pamiętaj o tym, aby zawsze – przed udostępnieniem aplikacji w sklepie mobilnym – dokładnie zaplanować działania marketingowe. W planie powinny znaleźć się ustalenia budżetowe oraz szczegółowo opisane formy promocji, które zamierzasz wykorzystać w kampanii. Jeśli chodzi o budżet, warto określić maksymalny koszt dla konkretnego źródła, jaki przeznaczysz na pozyskanie własnego, lojalnego użytkownika. Aby nie pogubić się w poszczególnych działaniach, przyda Ci się także cel, do którego będziesz dążyć przez np. pierwsze 3 miesiące od premiery aplikacji. Nie zapominaj o robieniu odpowiedniego szumu jeszcze przed wypuszczeniem programu mobilnego! Niech użytkownicy czekają na Twój debiut.
5. Zapominania o tym co najważniejsze – urządzeniach mobilnych
Kampanie na portalach społecznościowych, reklamy w prasie, stacjach radiowych, a czasami nawet kanałach telewizyjnych! Wszystkie te formy, z pewnością przyniosą Ci rozgłos, ale… Czy na pewno musisz przeznaczać ogromne kwoty na reklamę w telewizji? Podczas akcji marketingowych warto pójść nietypową ścieżką i maksymalnie wykorzystać tańsze narzędzia, które – czasami – mogą okazać się równie skuteczne. Jakie? Choćby telefony komórkowe! To właśnie z myślą o użytkownikach smartfonów tworzysz aplikacje mobilne. Dlaczego nie wykorzystać tych urządzeń do promocji Twojego dzieła? Jeśli dysponujesz bazą numerów kontaktowych Twoich odbiorców, zachęć ich do pobrania aplikacji, wysyłając wiadomości SMS czy MMS. Pomyśl tylko, jak niewielka droga dzieli użytkownika od odbioru wiadomości do pobrania aplikacji!
Podsumowanie
Pamiętaj, że pomysł na aplikację mobilną to jedno. Nawet najlepsze wykonanie programu nie zagwarantuje Ci zainteresowania wśród użytkowników. O sukcesie świadczy m.in. skuteczny marketing, dlatego nie zapominaj o działaniach promocyjnych. Jeśli skorzystałeś z powyższych rad lub chciałbyś dodać do nich coś od siebie, koniecznie podziel się opinią w komentarzu!
Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE